بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

قيمت بلوك سبك تهران

قيمت بلوك سبك تهران

با توجه به اينكه بلوك‌هاي سبك در انواع و اندازه‌هاي مختلف موجود مي‌باشند، قيمت آنها به عوامل متعددي مانند نوع مواد استفاده شده، كيفيت، منطقه جغرافيايي و شرايط بازار بستگي دارد. به منظور اطلاع از قيمت بلوك سبك تهران بايد به صورت مستقيم از تامين كنندگان و فروشندگان ارتباط بگيريد.

انواع بلوك سبك

بلوك‌هاي سبك به شكل‌ها و اندازه‌هاي مختلفي وجود دارند كه هر كدام از آنها براي استفاده در نوع خاصي از ساختمان مناسب است. براي اطلاع از قيمت بلوك سبك تهران ابتدا بايد با انواع آن آشنا شويم. در زير برخي از انواع بلوك‌هاي سبك را معرفي مي‌كنم:

انواع بلوك سبك تهران

بلوك‌هاي سبك بتني (Aerated Concrete Blocks)
اين بلوك‌ها از مخلوطي از سيمان، پوكه و سازنده‌هاي هوا با تركيب ويژه توليد مي‌شوند. آنها به دليل ساختار سبك و خاصيت عايق حرارتي و صوتي بالا براي ديوارهاي داخلي و خارجي استفاده مي‌شوند.
بلوك‌هاي سبك سيماني (Cellular Concrete Blocks)
اين بلوك‌ها از سيمان، پوكه و سازنده‌هاي هوا تهيه مي‌شوند. آنها سبك و عايق حرارتي بوده و در ساخت ديوارها، پيش‌ديوارها، و نماي خارجي استفاده مي‌شوند.
بلوك‌هاي سبك خاكي (Hollow Clay Blocks)
اين بلوك‌ها از خاك رس و آجر سفالي تهيه مي‌شوند. آنها خاصيت عايق حرارتي و صوتي خوبي دارند و براي ساختمان‌هاي مسكوني و صنعتي استفاده مي‌شوند.
بلوك‌هاي سبك شيشه‌اي (Glass Blocks)
اين بلوك‌ها از شيشه شفاف يا مات تهيه مي‌شوند و براي استفاده در پنجره‌ها، ديوارها و پوشش‌هاي داخلي مناسب هستند. آنها اجازه عبور مقداري نور را مي‌دهند.
بلوك‌هاي سبك فيبر سيماني (Fiber Cement Blocks)
اين بلوك‌ها از مخلوطي از سيمان، پوكه و الياف مقاوم سيماني تهيه مي‌شوند. آنها سبك و مقاوم در برابر حريق و رطوبت هستند و براي كاربردهاي خارجي و داخلي مناسب هستند. همچنين براي هر نوع بلوك سبك، اندازه و ابعاد مختلفي وجود دارد كه براساس نياز و طرح ساختمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قيمت بلوك سبك تهران به نوع انتخابي شما بستگي دارد و بازه‌هاي قيمتي متفاوتي دارد.

قبل از استفاده از هر نوع بلوك سبك، اطلاعات و دستورالعمل‌هاي توليدكننده را مورد بررسي قرار دهيد و مشورت با متخصصان صنعت ساختماني را اولويت قرار دهيد. تا اطمينان حاصل كنيد كه انتخاب صحيحي انجام داده‌ايد.

ابعاد بلوك سبك تهران
مزاياي استفاده از بلوك‌هاي سبك

استفاده از بلوك سبك در ساخت و ساز مزاياي متعددي دارد. در زير برخي از مزيت بلوك سبك در ساختمان سازي را ذكر مي‌كنم:

وزن سبك
يكي از مهمترين مزاياي بلوك سبك وزن سبك آن است. بلوك‌هاي سبك عموماً داراي وزن كمتري نسبت به بلوك‌هاي سنتي هستند. اين موضوع باعث سهولت در حمل و نقل، نصب و ساختار سازه مي‌شود.
عايق حرارتي
خاصيت عايق حرارتي يكي از مزاياي مهم بلوك سبك است. بلوك‌هاي سبك به دليل وجود توده هواي بين سلول‌هاي داخلي آنها خواص عايق حرارتي بالايي دارند. اين عايق حرارتي مي‌تواند در مصرف انرژي ساختمان صرفه‌جويي كند و كاهش هزينه‌هاي حرارتي و سرمايشي را به همراه داشته باشد.
عايق صوتي
به عنوان پيشرفتي ديگر بلوك‌هاي سبك عايق صوتي خوبي هستند. اين خاصيت مي‌تواند از صداهاي ناخواسته از خارج ساختمان جلوگيري كند و به ايجاد محيط زندگي آرام و بهتر كمك كند.
مقاومت سازه
بلوك‌هاي سبك از طريق تركيبي از مواد مانند سيمان، پوكه و هوا توليد مي‌شوند كه به سازه مقاومت و استحكام بيشتري مي‌بخشد. آنها مي‌توانند با توجه به نوع ساختار و اندازه استفاده شده، مقاومت در برابر بارهاي فشاري و كششي را فراهم كنند.
آتش‌سوزي كمتر
بلوك‌هاي سبك داراي خواص آتش‌سوزي كمتري نسبت به بلوك‌هاي سنتي هستند. اين موضوع سازه را در معرض خطر آتش قرار نمي‌دهد و امنيت بيشتري را در برابر حريق ايجاد مي‌كند.
سهولت ساخت و نصب
به دليل وزن سبك و اندازه استاندارد بلوك‌هاي سبك، ساخت و نصب آنها به راحتي انجام مي‌شود. اين موضوع مي‌تواند زمان و هزينه ساخت را كاهش دهد.
دسترسي به لوله‌كشي
بلوك‌هاي سبك از داخل خالي هستند كه در لوله‌كشي‌ها و سيستم‌هاي برقي و سرمايشي كمك مي‌كند.

خريد و قيمت بلوك سبك تهران

به جهت اطلاع از قيمت بلوك سبك تهران و خريد بلوك سبك مي‌توانيد مراحل زير را دنبال كنيد:

تحقيق و انتخاب تامين كننده: ابتدا نياز داريد تامين كنندگاني كه بلوك سبك را عرضه مي‌كنند را پيدا كنيد. مي‌توانيد از منابع آنلاين، تامين كنندگان محصولات ساختماني و يا مشاوران ساختماني در منطقه خود براي يافتن تامين كنندگان مناسب استفاده كنيد.
تماس و استعلام قيمت: با تامين كنندگان مختلف تماس بگيريد و قيمت بلوك سبك را استعلام كنيد. در اين مرحله مي‌توانيد با توجه به نيازهاي خود، تعداد و اندازه بلوك‌هاي مورد نياز را مشخص كنيد و قيمت را بررسي كنيد.
بررسي كيفيت محصول: مطمئن شويد كه تامين كننده از جنبه كيفيت محصول و مطابقت با استانداردها پاسخگو است. بررسي گواهينامه‌ها و استانداردها مي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كند. همچنين مي‌توانيد از تجربه و نظرات مشتريان قبلي در مورد تامين كننده استفاده كنيد.
مقايسه قيمت و شرايط: قيمت را بين تامين كنندگان مختلف مقايسه كنيد. همچنين شرايط خريد مانند حمل و نقل، زمان تحويل و سرويس پس از فروش را نيز مورد بررسي قرار دهيد.
انتخاب تامين كننده: پس از بررسي و مقايسه تامين كننده‌اي را كه قيمت، كيفيت و شرايط مناسبي را ارائه مي‌دهد انتخاب كنيد.
خريد و تحويل: در نهايت با تامين كننده تماس بگيريد و سفارش خود را ثبت كنيد.
با خريد از سيپوركس، قبل از خريد، قرارداد كتبي براي خريد بلوك سبك بين شما و تيم فروش منعقد مي‌شود تا شرايط و تعهدات دو طرف واضح شوند و مسائلي مانند تحويل، پرداخت و گارانتي تعيين شود. بنابراين با خريد از سيپوركس مي‌توانيد خريدي مطمئن را تجربه كنيد.

اطلاع از قيمت بلوك سبك تهران

پيشنهاد مي‌كنيم براي دريافت قيمت بلوك سبك تهران با توليدكنندگان، پخش كنندگان يا فروشندگان مواد ساختماني در منطقه خود تماس بگيريد. آنها قادر خواهند بود قيمت‌هاي فعلي و موجود در بازار را به شما ارائه دهند. همچنين مي‌توانيد به منظور اطلاع از قيمت دقيق بلوك سبك با كارشناسان ما در سيپوركس تماس بگيريد. كارشناسان و متخصصان سيپوركس ۲۴ ساعته در كنار شما هستند تا بتوانيد قبل از خريد با آگاهي از قيمت‌هاي دقيق، تصميم درستي بگيريد. با ما همراه باشيد با مقاله: بلوك سيماني


برچسب: بلوك سبك+بلوك سيپوركس+بلوك سبك سيپوركس+بلوك هبلكس+بلوك عايق+بلوك اتوكلاو+بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۸:۲۵ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

زلزله تركيه

زلزله تركيه

زلزله تركيه چند ريشتر بود؟ زلزله تركيه چند ثانيه بود؟ تاريخ زلزله تركيه كي بود؟ اين زلزله به بزرگي ۷.۸ ريشتر در ساعت ۴ و ۱۷ دقيقه بامداد در روز دوشنبه ۶ فوريه سال ۲۰۲۳ در كانون اين كشور، خاورميانه را تكان داد. اين زمين لرزه در قسمت هايي از غرب آسيا و شرق مديترانه به خوبي حس شده است. شمار كشته شدگان و زخمي ها در اين حادثه خيلي زياد بوده است.

بزرگي اين زمين لرزه به اندازه اي بود كه در كشورهايي نظير، سوريه، عراق، عربستان، اردن، لبنان و فلسطين هم احساس شده است. يونيسف زمين لرزه اين كشور را شديدترين زلزله در ۱۰۰ سال گذشته در غرب آسيا دانست.

اين زلزله بزرگترين زلزله ثبت شده به وسيله نهاد زمين شناسي ايالات متحده از دوران زلزله اقيانوس اطلس جنوبي در آگوست ۲۰۲۱ بوده است. زلزله اي كه اخيرا تركيه را لرزاند كانون آن در منطقه  پازارجيك در استان قهرمان مرعش تركيه بوده است. حداقل پس از ۱۲ ساعت، زمين لرزه دوم به شدت ۷.۶ در همان ناحيه اتفاق افتاد و ميليون ها نفر را در اين ناحيه تحت الشعاع قرار داد.

همان طور كه گفته شد هزاران نفر زخمي شدند و ساختمان هاي بسياري هم در اين كشور تخريب شدند. عمليات نجات به وسيله جوامع جهاني با كوشش هاي بسيار جهت جستجو و ياري در حال انجام است. مرگ و مير حاصل از اين بلاي طبيعي در حال افزايش است و پس لرزه ها هم هنوز يك تهديد به حساب مي آيند.

عمق زلزله در تركيه چقدر بوده است؟

علت زلزله تركيه يا دليل زمين شناسي كه در ماجراي زلزله در تركيه موثر بوده است، عمق تقريبا كم مركز زمين لرزه نظير عمق ۱۸ كيلومتري در زمين لرزه ۷.۸ ريشتري نخست و ۱۰ كيلومتري در زمين لرزه ۷.۶ ريشتري بعدي بود.
مركز زمين لرزه ناحيه اي است كه در آن گسل در ژرفاي زمين آغاز به نشستن مي كند.در مجموع، اين نوع لرزه ها تقريبا پيرامون سطح مي باشند. به دو علت اين مسئله منتهي به مقدار ويراني هر چه بيشتر مي شود.

علت نخست اين است كه هر مقدار زلزله سطحي تر باشد مركز زمين لرزه به سطح زمين نزديك تر مي باشد.
اين مسئله به مفهوم لرزش بيشتر و ويرانسازتر زمين مي باشد. موقعي زلزله عمقي تر باشد زمان بيشتري جهت پخش شدن امواج هم وجود دارد.

علت دوم اين است كه شكست پوسته زمين كه زلزله هاي بزرگتر از ۵.۵ را اعمال مي كنند اكثرا سبب شكستن سطح زمين مي شوند.
اين مسئله خيلي زود سبب حركت زمين مي شود كه در طول آن قسمتي از زمين در قياس با بخش هاي پيرامون خود دست كم چند متر جابجا مي شود. معمولا سالانه حداقل ۲۰ زلزله به شدت بيشتر از ۷.۰ ريشر رخ مي دهد و اين سبب مي شود پيشامد روز دوشنبه يك زمين لرزه خيلي شديد به حساب آيد. در ۱۰ سال اخير فقط دو مورد از مرگبار ترين زلزله ها در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ به شدت زمين لرزه روز دوشنبه بودند.

آيا بعد از زلزله در تركيه پس لرزه ها ادامه دارد؟

خبرگزاري هاي زلزله در تركيه تقريبا از ۲۴۳ پس لرزه بالاتر از ۶ ريشتر در ساعات اوليه خبر دادند. پس از اين پس لرزه ها اكثر ساختمان هاي اين كشور فرو ريختند. رسانه ها هم اعلام كردند اين پس لرزه ها با شدت ۵ تا ۶ ريشتر همچنان ادامه خواهند داشت.

آيا زلزله قابل پيش بيني است ؟ علت زلزله تركيه چيست؟
بررسي علت زلزله در تركيه

زلزله تركيه به دليل ارتعاش هاي غير منتظره پوسته جامد زمين به وجود مي آيد. علت اصلي زمين لرزه بالا رفتن بيش از اندازه نيروي دروني سنگ ها مي باشد. زماني كه سنگ هاي داخل زمين آغاز به شكستن مي كنند سبب رها شدن انرژي بسياري مي شوند.

به صورتي كه امكان دارد در آغاز زمين لرزه سبب ايجاد برخي لرزه هاي ضعيف و كوچك در سنگ ها شود كه به اين حادثه پيش لرزه مي گويند. پس از اين كه نيروي داخلي بر استقامت سنگ ها غلبه نمود انرژي پنهان شده رها مي شود و زلزله اصلي اتفاق مي افتد.

پس از رخ دادن زمين لرزه احتمال پس لرزه هم به فاصله چند دقيقه هم وجود دارد كه تاثيرات آن مي تواند به حد زلزله حائز اهميت باشد. پيش از ايجاد زلزله در تركيه در آسمان نورهايي ايجاد شد كه نمايانگر زمين لرزه بود. اين نورها در رنگ هاي متنوعي چون سفيد، قرمز و آبي آشكار مي شوند.

اين نور ها نمايانگر آن است كه مي خواهد زلزله اي رخ دهد. يكي از فيزيكدان هاي نهاد ناسا در ۲۰۰۳ عنوان كرد نور هاي پيش از زمين لرزه به علت امور الكتريكي در تخته سنگ ها به وجود مي آيد. تابش نور در آسمان براي چند لحظه مشهود است ولي بعضي ها هم ادعا دارند كه مدت زمان بيشتري حدود ده دقيقه و بيشتر هم ديدن اين نور ها به طول مي انجامد.

در واقع پيشامد زلزله ها با بالا رفتن نيرو در پوسته زمين همراه است و زماني زلزله رخ مي دهد باعث مي شود كه اين فشار بر روي سطح زمين رها شود. مطابق يافته هاي آزمايشگاهي پيش اين پيشامد، اين فشار سبب شكستن اتصال حاضر در دو اتم اكسيژن شامل بار منفي مي شود. پس از آن يون آزاد شده و از حفره هاي سنگ ها رد شده و به طرف سطح زمين مي آيند و در اين قسمت متراكم مي شود.

علت ويرانگر و مرگبار بودن زلزله تركيه

زلزله در تركيه به تلفات جاني و تخريب هاي ترسناكي منتهي شد. به چه دليل اين زلزله تا اين ميزان ويرانگر بود؟ زلزله هايي كه در ساعات اوليه ۶ فوريه در تركيه پيش آمد منتهي به خرابي هاي ترسناك به حدي بود كه ده ها سال قبل در اروپا مشاهده نشده بود.

تعداد جانباختگان زمين لرزه خيلي زياد است و توقع هم بايد داشته باشيد كه در طي روز هاي آينده اين تعداد نيز بيشتر هم شود. خيلي ها هم خانه هاي خود را طي اين اتفاق از دست داده اند. علل بسياري وجود دارد كه ويرانگر و مرگبار بودن زلزله در تركيه خيلي ترسناك بوده است.
نخستين و مهم تر از همه شدت ۲ پيشامد اصلي و پس لرزه هاي همراه آن ها بوده است. اين زلزله ها به شدت ۷/۸ و ۷/۶ ريشتر هريك حدودا به اندازه بزرگترين امتحان بمب اتمي كه در سال ۱۹۶۱ به وسيله انجمن جماهير شوروي سابق در طي جنگ سرد صورت گرفت انرژي رها كردند.

دو مورد از اين پيشامد ها در عرض چند ساعت در يك ناحيه اتفاق افتاد. افزون بر دو لرزش اصلي، بايستي پس لرزه ها بعد از آن ها را هم مد نظر گرفت. معمولا شدت آن ها كمتر مي باشند ولي حدود چند روز اين پس لرزه ها ادامه دارند. كم كم ميزان و نظم آن ها كاهش مي يابد. با اين وجود پس لرزه ها هم خطر آفرين مي باشند.

چرا كه ساختمان ها به دليل پيشامد هاي قبلي خيلي ضعيف شده اند و امكان فرو ريختن آن ها وجود دارد. اين موضوع كوشش هاي نجات را در ناحيه با مسئله روبرو مي كند. مورد ديگر زمان رويداد نخستين و بزرگترين زلزله مي باشد.

همانطور كه مي دانيد زلزله در تركيه در ساعات اوليه يعني ۴ و ۱۷ دقيقه صبح رخ داد. يعني موقعي كه اكثر مردم در منزل خود در حال استراحت و خواب بودند. زمان زمين لرزه، اكثر تلفات به دليل لرزش نيست بلكه به دليل ريزش ساختمان ها مي باشد. زمان رويداد زمين لرزه خيلي بد بود و خيلي از مردم زمان خيلي اندكي جهت فرار به موقع از منزل خود داشتند.

اين مسئله چه بسا از علل اصلي شمار زياد مرگ و مير و صدمات بوده است. مورد ديگر اثربخش در ويرانگر و مرگبار بودن زلزله در تركيه اين است كه ناحيه اي كه زلزله در آن اتفاق افتاد خيلي پرجمعيت است. با ملاحظه به زمان بندي، مرگ و ميرهاي زيادي در اتفاقاتي به اين بزرگي حدودا غير قابل اجتناب مي باشد.

10 نكته مهم براي مقاوم سازي ساختمان در برابر زلزله
هشدار زلزله در تركيه
زلزله تركيه چه پيامدهايي به همراه داشت؟

هشدار زلزله در تركيه
تركيه اخيرا شاهد دو زلزله بزرگ بوده است. به بيان متخصصان اين زلزله ها كه در فاصله زماني ۸ ساعت اتفاق افتاده است يكي از وحشتناك ترين زمين لرزه هاي در تاريخ جهان مي باشد. چنانچه زلزله هاي پيش آمده در دريا را در نظر نگيريم از لحاظ شدت در ميان ۱۰ زمين لرزه عظيم تاريخ دنيا واقع شده است.

شمار شهر هاي صدمه ديده از زمين لرزه هم خيلي زياد مي باشد. ۱۰ شهر متنوع تحت الشعاع اين زمين لرزه واقع شده اند. با ملاحظه به اثربخشي و ايجاد شكستگي در دو گسل شرق- غرب و شمال- جنوب مي توان بيان كرد كه ناحيه اي معادل با مساحت آلمان تحت الشعاع واقع شده است.

به بيان ديگر چنانچه اين زمين لرزه در كشور آلمان رخ مي داد تقريبا كل كشور تحت الشعاع اين زمين لرزه واقع مي شد. هر چند از همان لحظات اوليه زمين لرزه مبادرات لازم و به صورت مبرم صورت گرفت همچنان نمي توان فوري و به حد كافي به تاثيرات مخرب زمين لرزه اي با اين وسعت جواب داد.

به صورتي كه فرستادن كليه سازمان هاي مجاز جهت مقابله با زمين لرزه در طول ۲۴ ساعت نخست به ناحيه زلزله زده هم به صورت كامل كافي نبود. تنها با ملاحظه به وسعتي كه در اين كشور در دهه هاي اخير به آن دست يافته اند، مي توان بيان كرد كه در روبرو شدن با پيامد هاي اين زمين لرزه موفق خواهد بود. با اين وجود اين كشور با مسير خيلي طولاني روبرو است.

نخستين مورد از اين جريانات، از بين بردن ويراني هاي حاصل از زمين لرزه مي باشد. ۷۲ ساعت نخست خيلي مهم بود و اين مدت زمان به اتمام رسيد. تقريبا ده هزار نفر نجات پيدا كردند. تنها مرگ و مير به ۱۰ هزار نفر رسيده و مبرهن است كه مرگ و مير بيشتر خواهد بود. بدين علت اكثر ويراني هاي حاصل از زلزله در تركيه در خصوص مرگ و مير خواهد بود.

احتمالا هم به حداكثر ميزان مرگ و مير كه اين كشور تا به حال ديده است، برسيم. اين ميزان امكان دارد بالاتر از ارقام زمين لرزه سال ۱۹۹۹ ازميت باشد. يكي از مسائل ديگر اين است كه هم اكنون حدود ۱۳ ميليون و نيم نفر در زمين لرزه صدمه ديده اند. جوابگويي به مشكلات آن ها چون وجود سرپناه و ساير احتياجات فوري اين جمعيت كاري سخت و نيازمند زمان خواهد بود.

از پيامد هاي زلزله در تركيه بُعد اجتماعي – رواني زمين لرزه مي باشد. زمين لرزه در راس فاجعه هاي طبيعي كه اثرات زيادي بر روي روحيه همه جامعه دارند، واقع شده است. مواجه شدن يك جامعه با يك بلاي طبيعي بزرگ كه اخيرا بر ويروس كرونا غلبه نموده و يا در حال كوشش براي مقابله با آن است، مي تواند پيامد هاي طولاني مدتي بر جامعه داشته باشد. بدين علت حفظ سلامت رواني جامعه و دوستي با آن ها حائز اهميت است.

همانطور كه كشور تركيه در فاجعه هاي طبيعي پيشين نمونه هايي از دوستي و همبستگي را از خود به نمايش گذاشته است، مي توان بيان كرد كه اين روحيه اين مرتبه به صورت قوي تري نشان داده خواهد شد.هر زمين لرزه بي گمان پيامد هاي اقتصادي به همراه خواهد داشت. اين زلزله در تركيه هزينه هاي اقتصادي دارد. چنانچه پيش بيني اين مسئله از قبل خيلي سخت است ولي ارزيابي اينكه هزينه هاي زمين لرزه اي به اين شدت خيلي زياد خواهد بود، سخت نيست.

مقاومت بلوك هبلكس در برابر زلزله
بلوك هبلكس، يا همان بلوك سيماني، به عنوان يك مصالح ساختماني سبك با ويژگي‌هاي عايق حرارتي و سبك بودن مشهور است. از آنجا كه اين بلوك‌ها سبك هستند، ممكن است در مواجهه با زلزله نسبت به ساختمان‌هاي سنگين‌تر مقاومت كمتري داشته باشند. اما مقاومت بلوك هبلكس به زلزله نه تنها از جنس بلوك بلكه از ارتباطات ساختاري و طراحي كلي ساختمان نيز تاثير مي‌پذيرد.

براي افزايش مقاومت بلوك هبلكس در برابر زلزله، مي‌توانيد به موارد زير توجه كنيد:

استفاده از سيستم سازه مقاوم به زلزله:طراحي و ساختمان با استفاده از سيستم‌هاي سازه مقاوم به زلزله مانند قاب‌هاي فولادي و سيستم‌هاي تقويت سازه.
استفاده از مهندسي زلزله:انجام محاسبات زلزله و اعمال تغييرات در طراحي به منظور افزايش مقاومت ساختمان در برابر نيروهاي زلزله.
استفاده از مصالح تقويت‌كننده:اضافه كردن مصالح تقويت‌كننده مانند الياف گلاس، الياف پليمري يا الياف فلزي به مخلوط بتن براي افزايش مقاومت به خمش و كشش.
استفاده از اتصالات قوي:استفاده از اتصالات مطمئن و قوي بين بلوك‌هاي هبلكس و ساير اجزاي ساختمان.
تقويت كردن نقاط ضعف:تقويت نقاط ضعف با استفاده از مصالح تقويت‌كننده يا سازه‌هاي مهندسي.
توصيه مي‌شود كه در طراحي و ساختمان به همراه مهندسان متخصص زلزله‌اي همكاري كنيد تا اطمينان حاصل شود كه ساختمان شما مطابق با استانداردها و مقررات مربوط به زلزله طراحي و اجرا شده است.

زلزله تركيه چقدر طول كشيد؟

سوالي كه ممكن است ذهن هر كسي را به خود مشغول نمايد اين است كه زلزله تركيه چند دقيقه يا چند ثانيه طول كشيد؟ اين رخداد با ۷.۸ ريشتر امواج سطحي زلزله همانند امواج اقيانوس مي باشند. همچنين مدت ها بعد از اين كه سنگي را داخل آب مي اندازيد امواج اقيانوس به بيرون پاشيده مي شوند. در خصوص زمين لرزه هم همين طور مي باشد. براساس گزارش نهاد زمين شناسي ايالات متحده، لغزش حقيقي كه سبب زلزله ۷.۸ ريشتري شد در طي ۷۵ ثانيه به طول انجاميد. براي بيشتر مردم اين كشور حس لرزيدن در مدت زمان ۱ الي ۲ دقيقه به طول انجاميد.

زلزله تركيه حاصل تنش هاي صد سال گذشته است. محققان مي توانند با الگو سازي رياضي، منشا تحولات زلزله در تركيه را حدس بزنند.چنانچه زلزله بر روي گسل آناتولي شرقي رخ دهد آن ها مي توانند با تسهيم ميزان كل حركت بر مقدار حركت صفحات در سال به برآيند جذابي برسند. در نهايت مطابق برآورد هاي رياضي، موقع شروع تنش ميان صفحات به صورت تقريبي، بين ۲۰۰ الي ۳۰۰ سال پيش است.

براي اطلاع از جديدترين اخبار حوادث ساختماني ما را در اينستاگرام (siporex.ir) دنبال كنيد.


برچسب: زلزله، زلزله تركيه، زمين لرزه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۵:۲۴ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

توالت فرنگي ديواري

توالت فرنگي ديواري و دليل استفاده از آن

اكثر خانه هاي ايراني داراي توالت هاي سنتي هستند كه افراد اگر تمايل داشته باشند مي توانند به جاي آن از توالت فرنگي استفاده كنند. اما در خانه هاي جديد و مدرن امروزي به دليل اين كه از فضاي خانه استفاده مفيد و بهينه ببرند، با ساخت و استفاده از توالت فرنگي جديد در اين فضا صرفه جويي مي كنند. امروزه انواع توالت فرنگي از نظر جنس، نوع تخيله و شكل ظاهري طراحي و توليد شده اند كه نمونه اي كه در ادامه آن را شرح مي دهيم، توالت فرنگي ديواري است.
البته در بعضي از خونه ها كه فضاي كافي دارند از هر دو نوع استفاده مي كنند ولي در اكثر خانه ها به دليل اين كه فضاي كافي براي هر دو نوع وجود ندارد، و براي بيماران و افراد مسن و افرادي كه به فكر سلامتي خود هستند و مي خواهند از كمر درد و زانو درد جلوگيري كنند، از توالت فرنگي استفاده مي كنند. زيرا استفاده از توالت هاي معمولي براي اين افراد مشكل ساز خواهد بود.
قيمت توالت فرنگي ديواري بهترين و جديدترين توالت فرنگي است كه با ارتفاع مشخصي از زمين به ديوار متصل و نصب مي شوند و مخزن آن در ديوار قرار مي گيرد.
توالت فرنگي توكار به دليل اين كه جاي كمي مي گيرد، براي سرويس هاي بهداشتي كوچك بهترين گزينه است. از مزيت هاي ‏اين توالت فرنگي توكار اين است كه به ديوار نصب مي شود و در موقع نياز به توالت ايراني به راحتي مي توان آن را باز كرد. در صورت استفاده مجدد از اين توالت فرنگي مي توان آن را دوباره به روي ديوار متصل نمود.

توالت فرنگي ديواري بدون پايه زميني ساخت كشور آلمان است و داراي بهترين كيفيت است. مجراي خروجي افقي اين محصول به قطر 102 ميلي متر و وزن آن 15/1 كيلوگرم مي باشد. اين توالت فرنگي داراي استاندارد EN 997 و درب و نشمين آن به رنگ سفيد است.

توالت فرنگي ديواري توكار

نصب توالت فرنگي ديواري سراميكي بسيار پرطرفدار است و از لحاظ زيبايي و كيفيت مورد توجه بسياري از افراد قرار گرفته است. در اين مدل، مخزن سرويس همانطور كه از نامش مشخص است به صورت توكار داخل ديوار نصب مي شود و توسط دكمه هايي كه داخل ساختار آن است و مربوط به آب سرد و گرم مي شود، مي توان از سيفون آن استفاده كرد.

خريد توالت فرنگي ديواري و مزاياي آن

اين توالت فرنگي فضاي كمي را اشغال مي كند و مي توان به طور بهينه از فضا استفاده كرد.
از لحاظ نظافت و بهداشت، مي توان به راحتي آن را تميز كرد و در مقابل توالت هاي معمولي نظافت راحت تري دارد.
انعطاف پذير است و به راحتي و مطابق با ارتفاع استاندارد و مناسب با نياز مشتري مي توان آن را روي ديوار نصب كرد.
اين توالت فرنگي ‏احتياج به جا به جا كردن ندارد.
مقرون به صرفه و هر فردي مي تواند آن را تهيه كند.

بيشتر بدانيد: وال هنگ


برچسب: توالت فرنگي ديواري، توالت فرنگي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۹:۵۹ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

انواع شيرآلات ساختمان و راه هاي خريد آن

انواع شيرآلات ساختمان

با شناخت انواع شيرآلات ساختمان، در زمان بازسازي يا ساخت ساختمان، انتخاب راحت تر و بهتري خواهيد داشت. اما شيرآلات ساختماني از چه جنبه هايي با يكديگر تفاوت دارند؟ آيا هريك از بخش هاي ساختمان، شيرآلات منحصر به فرد خود را دارند؟ طبيعتا هركدام از بخش هاي ساختمان، نياز به شيرآلات مختلفي خواهند داشت.

شيرآلات ساختماني با توجه به نوع كاربري كه دارند طراحي متفاوتي نسبت به يكديگر خواهند داشت. در حالت كلي انواع شيرآلات ساختمان به دو نوع واشر دار و بدون واشر دسته بندي مي شوند. از جمله شيرآلات بدون واشر مي توان به شيرهاي ديسكي، توپي و كارتريجي اشاره كرد.

شيرآلات فشاري نيز از جمله شيرآلات واشردار به حساب مي آيند. در اين محتوا قصد معرفي انواع شيرآلات ساختمان را داريم و پس از مطالعه آن مي توانيد بهترين ها را براي استفاده در ساختمان سازي خود انتخاب كنيد.

شيرآلات ديسكي از جمله انواع شيرآلات ساختمان

اين نوع از انواع شيرآلات ساختماني از جمله شيرآلات تك اهرمي به شمار مي روند. در داخل بخش استوانه اي شير، يك كارتريج به عنوان اختلاط آب گرم و سرد تعبيه شده است. در بخش انتهايي آن نيز 2 ديسك با جنس سراميك قرار گرفته است كه با حركت اهرم، ميزان شدت آب را كنترل خواهد كرد. با چرخش افقي اهرم نيز مي توان دماي آب را كنترل كرد.

شيرآلات ديسكي از كيفيت بالايي برخوردار هستند و به دليل دوام بالايي كه دارند، كمتر نياز به تعمير خواهند داشت. اين شيرآلات در برند هاي مختلفي ارائه شده اند و برند ايده آل استاندارد به عنوان يكي از بهترين ها شناخته مي شود.

بيشتر بدانيد: توالت فرنگي ديواري

شيرآلات توپي

شيرآلات توپي به عنوان شيرآلات تك اهرمي نيز شناخته مي شوند. اين شيرآلات معمولا در آشپزخانه مورد استفاده قرار مي گيرند. در ساختار اين شيرآلات، يك كلاهك توپي شكل با بخش داخلي خالي استفاده شده است. اهرم شير، به اين كلاهك توپي متصل شده كه بر روي بدنه شير مي چرخد. با چرخش اهرم، توپ داخلي شير نيز حركت كرده و ميزان فشار آب را كنترل خواهد كرد.

يكي از مزاياي شيرآلات توپي، مربوط به امكان استفاده يك دست از آن مي شود. با حركت يك دست، مي توانيد ميزان دما و همچنين فشار آب را تنظيم كنيد. اما شيرآلات توپي، معمولا چكه بيشتري نسبت به ساير شيرآلات دارند.

شيرآلات كارتريجي ساختمان

شيرآلات كارتريجي از جمله انواع شيرآلات ساختمان پركاربرد به شمار مي روند. اين نوع شيرآلات داراي دو اهرم هستند. شيرآلات كارتريجي، از نظر ظاهر كاملا مشابه شيرآلات فشاري دو اهرمي هستند. اما شيرآلات فشاري، از جمله شيرآلات واشردار و شيرآلات كارتريجي از جمله شيرآلات بدون واشر هستند.

اما باطن اين شيرآلات تفاوت هاي بسياري نسبت به يكديگر دارند. در هنگام استفاده از اين شيرآلات، به خوبي متوجه تفاوت آن ها خواهيد شد. در شيرآلات فشاري، نياز به اعمال فشار بر روي واشر خواهد بود اما در شيرآلات بدون واشر، با كوچكترين حركت اهرم مي توان جريان آب را كنترل كرد.

پيشنهاد ما: وال هنگ (فلاش تانك توكار Geberit)

شيرآلات فشاري از جمله انواع شيرآلات ساختمان

شيرآلات فشاري به عنوان قديمي ترين انواع شيرآلات ساختمان شناخته مي شوند. اين نوع شيرآلات را مي توان در ساختمان هاي قديمي به وفور مشاهده كرد. در شيرآلات فشاري از واشر استفاده مي شود و چنانچه از جنبه قيمت به اين شيرآلات نگاه كنيم، قيمت پايين تري دارند.

اين شيرآلات با اين كه نياز به اعمال فشار براي قطع و وصل شدن آب دارند، اما شاهد مشكلات كمتري در آن ها هستيم. تعمير شيرآلات فشاري نيز ساده بوده و به دليل مقاومت و عدم چكه كردن، كمتر نياز به تعمير خواهند داشت. در ساختار اين شيرآلات از دو اهرم استفاده شده و عمليات اختلاط آب گرم و سرد به وسيله اين دو اهرم كنترل مي شود.

آشنايي با انواع شيرآلات ساختمان

هر يك از انواع شيرآلات ساختمان، به مانند هر چيز ديگري نياز به چك كردن دوره اي خواهند داشت. هرچقدر هم كه جنس و متريال شيرآلات انتخابي شما خوب باشد، باز هم بايد از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل كنيد. برخي از لوازم شيرآلات قابل تعويض هستند و در صورت بروز مشكل در آن ها، مي توان به راحتي آنها را تعويض نمود.

تميز كردن شيرآلات از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين كار علاوه بر تميز كردن شيرآلات، در افزايش ماندگاري و دوام آن نيز تاثير خواهد گذاشت. پس هرچه شيرآلات تميزتري داشته باشيد، عمر آن را افزايش مي دهيد. جرم و رسوب روي شيرآلات، باعث پوسيده شدن زودتر آن خواهد شد و از اين رو با تميزكاري مرتب، بايد از ايجاد آن جلوگيري كنيد.

خريد شير روشويي ايده آل استاندارد

خريد شيرآلات ساختمان از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد توجه ويژه اي به انتخاب شيرآلات داشته باشيد. برند انتخابي شما براي شيرآلات، علاوه بر زيبايي، در مقاومت و دوام آن نيز تاثير خواهد گذاشت.
شيرآلات ايده آل استاندارد يكي از برند هاي معتبر شيرآلات ساختماني است.

محصولات اين برند از بالاترين درجه كيفي برخوردار بوده و بي شك رضايت شما را جلب خواهند كرد. يكي از مزيت هاي شيرآلات ايده آل استاندارد، مربوط به تنوع بالاي محصولات آن مي شود. ايده آل استاندارد، اقدام به توليد و ارائه انواع اقسام مدل هاي شيرآلات ساختماني كرده و مي توانيد شيرآلات كليه قسمت هاي خانه خود را از اين برند انتخاب كنيد.

سيپوركس به عنوان عامل فروش اين شيرآلات، بهترين ها را در اختيارتان قرار خواهد داد. كارشناسان سيپوركس به صورت 24 ساعته و در تمامي ايام هفته، آماده ارائه خدمات پشتيباني هستند و مي توانيد راهنمايي هاي مورد نياز را از آن ها دريافت كنيد.

قيمت شيرآلات ساختمان

قيمت، يكي از عوامل تاثيرگذار در خريد محصولات است. در رابطه با قيمت شيرآلات ساختمان نمي توان به رقم دقيقي اشاره كرد. چرا كه هريك از انواع شيرآلات ساختمان، قيمت متفاوتي نسبت به يكديگر دارند. توصيه مي كنيم كه در هنگام خريد شيرآلات، كيفيت را فداي قيمت نكنيد.

چرا كه برخي محصولات با قيمت ارزان تري براي فروش گذاشته شده اند اما كيفيت مطلوبي نداشته و دوام پايين تري را از آن ها شاهد خواهيم بود. سيپوركس انواع اقسام شيرآلات با برند هاي مختلف را براي فروش گذاشته و مي توانيد شيرآلات برند ايده آل استاندارد را با نازلترين ميزان قيمت ها از فروشگاه سيپوركس تهيه كنيد.


برچسب: شير روشويي، شيرآلات، شيرآلات ساختمان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۲:۴۳ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

اره برقي سيپوركس

اره برقي سيپوركس با لوازم و متعلقات

در گذشته برخي انجام كارها در امور ساختماني مانند برش بلوك با اره چون به صورت دستي توسط افراد صورت مي گرفته، داراي مشكلاتي از قبيل زمان بر بودن، هزينه زياد و نياز به نيروي انساني زياد و… بود و لازم بود كه مواردي رعايت شود. از جمله اين موارد دانستن مشخصات اره دستي مناسب براي اين كار است. بايد براي بريدن بلوك، اره اي را انتخاب كرد كه تيغه هاي آن مانند اره برقي سيپوركس تيز و فولادي باشد تا بتواند انواع بلوك سبك ساختماني كه داراي جنسي خاص هستند، را برش دهد.

برش انواع بلوك سبك ساختمان با اره برقي سيپوركس

برش بلوك امري زمان بر است و مدت زماني طول مي كشد تا از هم جدا شوند. زمان هم يكي از فاكتور هاي مهم در اين صنعت است؛ چون مهندسان ساختمان و ناظران طبق زمان مشخصي بايد پروژه را به فازهاي مختلف برسانند تا سرانجام به مشتري تحويل دهند.
مورد بعدي، فردي كه اين عمليات را انجام مي دهد، بايستي از قدرت جسماني بالايي برخوردار باشد و تمركز بالايي داشته باشد تا هنگام بريدن آسيب نبيند. گاهي اوقات هم ممكن بود، بريدن بلوك به درستي و مطابق با سايز موردنظر نباشد و در اين صورت بايد بلوك را تعويض مي كردند و مجدد بلوك بعدي را برش مي دادند. مشكلات بيشتري هم وجود داشته كه ذكر آن در اينجا نمي گنجد. اين موارد از مهم ترين نكاتي است كه بايد به آن توجه نمود.
امروزه پيشرفت فناوري و تكنولوژي در هر صنعتي همه امور را آسان كرده و اين سهولت باعث صرفه جويي در زمان و راحتي كار است. در صنعت ساختمان سازي هم اين تغييرات، مثبت واقع شده و فرآيندهاي ساختماني با دقت و سرعت بيشتر انجام مي گيرد و نياز به نيروي انساني كمتري است. اره برقي يكي از راه حل هاي اين مشكل است كه در انواع مختلف و برندهاي متفاوت در بازار وجود دارد.

روش استفاده از اره برقي سيپوركس

هدف از توليد اره برقي سيپوركس برطرف كردن تمام مشكلات ذكر شده است. اين محصول داراي مزاياي زيادي است كه اگر تا انتها اين متن را بخوانيد با تمام ويژگي هاي آن آشنا مي شويد. استفاده از اين اره سيپوركس آسان است و هم در طول و هم در زاويه مي تواند سريع، يكنواخت و دقيق انواع بلوك را برش دهد.

اين محصول داراي چند طبقه است و اگر هنگام برش بلوك، اضافاتي وجود داشت آن مقادير بازيافت و قابل استفاده و اجرا مي باشد. اين اره برقي مجهز به موتور القايي AC بادوام است و نيازي به تعمير و نگهداري منظم ندارد. به دليل جمع و جور بودن اين اره فضاي زيادي را اشغال نمي كند و مي توان آن را به راحتي با يك وسيله نقليه بارگيري كرد.

نصب اره برقي برش بلوك هبلكس

به دليل استقبال و استفاده از بلوك aac در ساخت و ساز ابزارآلات نويني طراحي و به كار گرفته مي شود. براي برش انواع بلوك سبك مي توانيد از اره هاي دستي و برقي سيپوركس استفاده نماييد. در ويديو زير روش نصب و اسمبل كردن اره برقي برش هبلكس يا دستگاه برش زني بلوك آموزش داده شده است. با مشاهده اين ويديو به طور كامل مي توانيد خودتان اين اره برقي را در محل پروژه نصب نماييد.

همراه ما باشيد: بلوك سيماني


برچسب: اره برقي، اره برقي سيپوركس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۶:۱۷ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

آهك چيست؟

آهك چيست؟

ما در اين مقاله تصميم داريم براي شما بيان كنيم: آهك چيست؟ و يه تعريف كلي از آهك را براي شما علاقه مندان بيان كنيم، پس همراه ما باشيد. تعريف آهك به دوران باستان كه توسط بشر شناخته شده برمي گردد. از آهك در ساخت انواع بناها و براي اتصال محكمتر قطعات سنگ يا چوب به كار مي رود. زمان زيادي ميگذرد كه ايرانيان به شناخت كافي از ساروج (ملات دوغاب آهك و خاكستر)، شفته آهكي (ملات دوغاب آهك و خاك) و ملات آهك آبي رسيده اند و در ساختمان سازي ها از آن ها استفاده كرده اند. پس از جنگ جهاني دوم، در كشورهاي صنعتي هم براي پايدار كردن زمين، به ويژه براي پي سازي راه و جلوگيري از روييدن گياه و رو زدن آب در بستر، شانه ها و دامنه هاي راه و خيابان هاي پرواز و ايستگاه هاي هواپيما، شفته آهكي مصرف مي شود. با شفته آهكي پي سازي و آب بندي مي كنند.

جنس آهك

جنس آهك بازاري (آهك زنده) بستگي به مواد تشكيل دهنده آن دارد. اگر سنگ آهك (Lime) بيش از 90% وزنش را كربنات كلسيم تشكيل دهد، آهك حاصل از پخت آن آهك پرمايه اي مي باشد. و هر گاه كربنات كلسيم كمتر از 75% وزنش باشد، آهك حاصل از پخت آن آهك كم مايه اي مي باشد.

انواع آهك

نام ديگر آهك يا كلسيم اكسيد با فرمول شيميايي CaO است. انواع آهك شامل آهك زنده، آهك مرده، آبي، نيمه آبي، هيدراته، دولوميتي، چرب و نيمه قوه مي شود كه هر نوع ويژگي و كاربرد خاصي دارند كه در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

آهك مرده و آب آهك

بر اثر ريخته شدن آب بر روي كلسيم اكسيد واكنشي به وجود مي آيد كه باعث ايجاد گرما ميشود و اين گرماي ايجاد شده موجب بخار شدن قسمتي از آب مي شود. نتيجه اين عمل باعث شده كه آهك بر اثر جذب آب متورم شود و در نهايت شكل آن به صورت گرد سفيد در مي آيد كه در اصطلاح به آن آهك مرده مي گويند، در واقع به اين عمل شكفته شدن آهك نيز مي گويند. هرگاه مقداري آب به آهك مرده اضافه شود، به شير آهك تبديل مي شود كه اگر آن را صاف كنيم، محلول زلالي كه در حقيقت محلول سير شده كلسيم هيدروكسيد در آب است، حاصل مي شود كه به آب آهك موسوم است. آب آهك كاربردهاي بسياري در صنايع شيميايي دارد. مثلا در تهيه سديم هيدروكسيد، آمونياك، هيدروكسيد فلزات، پركلرين و به ويژه در استخراج منيزيم از آب دريا بكار مي رود.

همراه ما باشيد با مقاله: بلوك سيماني

آهك چيست؟
ويژگي هاي آهك

آهك سفيد رنگ است كه پس از پختن سنگ آهك بدست مي آيد. وزن ويژه آن 3/08 تا 3/30 مي باشد كه بستگي به درجه گرماي پختن سنگ آهك دارد كه هر چه زيادتر شود، آهك پخته، كندتر با آب تركيب مي شود. در گرماي بيش از 1000 درجه، آهك اندكي جمع مي شود و سطح رويه اش كمي كاهش مي يابد، با آب به كندي تركيب شده، شكفتن آن كند مي گردد. آهك در گرماي 2580 تا 2750 درجه و فشار يك بار (اتمسفر) آب مي شود. آهك بلوري به شكل مكعب بي رنگ با ته رنگ زرد است. درجه سختي آن به 3 تا 4 مي رسد. آب به كندي از سطح آهك بلوري به درون آن نشست مي كند. اگر گرد بلور آهك را در آب بريزند پس از چند دقيقه با حالت انفجاري مانندي با تركيب مي شود. هر گاه گرد آهك را در گرماي 1400 تا 1500 درجه نگاه دارند، دانه هاي آن به همديگر مي چسبند و بلور مي گردند كه كم كم دانه هاي بلور شده درشت مي شوند.

پيشنهاد سيپوركس: بلوك سبك

مزاياي آهك

آهك در صنايع مختلفي مورد استفاده قرار گرفته و داراي مزاياي زيادي است. از جمله اين مزايا مي توان به تقليل نفوذ رطوبت و كم شدن سرعت خشك شدن مخلوط در نواحي مرطوب، اصلاح كننده خاك و تصفيه آب اشاره كرد. اين ماده به دليل ضدعفوني كنندگي بالا در تصفيه خانه هاي فاضلاب مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين به دعلت خاصيت ضدباكتري در محصولات پاك كنندگي خانگي استفاده مي شود.

8 كاربرد جالب آهك (آهك چيست و چه كاربردي دارد؟)

از كاربرد آهك مي توان به آهك خوراكي ( كه در صنعت غذايي مورد استفاده قرار مي گيرد؛ مثلا براي تصفيه چغندر قند)، آهك ساختماني ( كه در توليد سيمان براي خاصيت چسبانندگي ملات به آن اضافه مي كنند)، آهك در كشاورزي براي تقويت خاك كاربرد دارد.

حرارت : زماني كه آب به آهك زنده اضافه مي شود، در طي فرآيند هيدراته شدن از خود انرژي گرمايي آزاد مي كند.
نور : هنگامي كه آهك در حدود 2400 درجه س انتي گراد حرارت ببيند نوعي درخشش از خود ايجاد مي كند. اين توليد نور به نور آهك شهرت دارد و تا قبل از اختراع الكتريسيته كاربرد داشته است.
سيمان : اكسيد كلسيم يكي از ضروري ترين اجزا توليد سيمان مي باشد.
بيوديزل : در توليد سوخت زيستي به عنوان يك قليا كاربرد دارد.
صنايع پتروشيمي : تركيبي از آهك و فنولفتالين در منابع ذخيره آب پتروشيمي ها براي تشخيص ph آب مورد استفاده قرار مي گيرد.
كاغذ سازي : از اكسيد كلسيم در صنايع كاغذسازي براي بازيافت هيدروكسيد سديم از كربنات سديم استفاده مي شود.
گچ : مردمان پيش از تاريخ از گچ پايه آهكي براي ساخت سرپناه استفاده مي كردند كه برخي از سازه هاي آن زمان هنوز پس از 19 قرن پابرجاست.
صنايع شيميايي و قدرت : از اكسيد كلسيم براي حذف دي اكسيد گوگرد از اگزوز در فرآيندي معروف به گوگرد زدايي گاز دودكش استفاده مي شود.


برچسب: آهك، آهك چيست، مزاياي آهك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۸:۱۹ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

بلوك سيماني


بلوك سيماني

بلوك هاي سيماني يا بلوك سنتي از اصلي‌ ترين و قديمي ترين بلوك ها در صنعت ساخت و ساز محسوب مي‌شوند. اين بلوك ها در اندازه و ابعاد مختلف و كاربردهاي متنوعي موجود هستند. مهندسين ساختمان با توجه به نقشه ساختمان و اين كه آن ساختمان در كدام منطقه و در چه شرايط آب و هوايي قرار گرفته نسبت به انتخاب بهترين بلوك اقدام مي‌ كنند. در اين مقاله به طور كامل در مورد بلوك سيماني و مزايا و معايب اين بلوك ها و هر آنچه مربوط به اين بلوك هاي ساختماني مي شود را توضيح مي دهيم.

انواع بلوك سيماني

بلوك هاي ساختمان با توجه به جرم آن ها در سه نوع بلوك سبك، سنگين و نيمه سبك تقسيم بندي مي شود.

ابعاد بلوك سيماني (اندازه بلوك سيماني)

اندازه بلوك سيماني مانند ساير بلوك ها متفاوت است. استاندارد بلوك سيماني و مصالح ساختماني ايران به شماره ISIRI 70-1 بيان مي كند كه بلوك‌ هاي توخالي ديواري بايد در اندازه‌ هاي 40×30×20 ، 40×20×20 و 40×10×20 سانتي متر ساخته شوند. در اين استاندارد آمده است كه جمع طول قطعات توپر بايد بيش از كل طول در همان جهت باشد و سطح بخش‌ هاي پر بيش از 50 درصد سطح كل بلوك در جهت عمود بر بار وارده را در بر گيرد.

در اين استاندارد ضخامت حداقل جداره‌ ها و پوسته خارجي بلوك‌ ها براي بلوك‌ هاي كوچك 3 سانتي متر و براي بلوك‌ هاي متوسط و بزرگ 4 سانتي متر تعيين شده است. در ادامه به طور كلي به ابعاد بلوك سيماني اشاره شده است. لازم به ذكر است كه شركت سازه سبك آرسام، بلوك سيماني ارائه نمي دهد و فقط بلوك سبك aac براي فروش دارد و اين مقاله صرفا براي آگاهي به مشتريان است.

پيشنهاد ويژه: بلوك هبلكس

قيمت بلوك سيماني

قيمت بلوك سيماني cement block مانند قيمت بلوك سبك يكي از سوالاتي است كه اكثر خريداران حين خريد مي پرسند. در واقع بايد بگوييم كه قيمت به عوامل مختلفي از جمله ابعاد و سايز بلوك، تعداد جداره بلوك (بلوك سيماني دو جداره، سه جداره و …) و ملات مرتبط با آن بستگي دارد. در حالت كلي قيمت اين بلوك به تنهايي بدون ملات و هزينه هاي جانبي آن ارزان است. براي افرادي كه تمايل دارند كه فقط با كمترين هزينه ساخت و ساز پروژه خود را انجام دهند، گزينه مناسبي مي باشد.

خيلي از افراد گمان مي كنند كه قيمت اين بلوك نسبت به بلوك سبك ارزان تر است ولي اگر كمي دقت كنند و تمام هزينه ها را محاسبه كنند، متوجه خواهند شد كه هزينه نهايي ساخت با بلوك سبك سيپوركس يا هبلكس در مواردي حتي كمتر از هزينه بلوك سيماني مي شود. زيرا هزينه هاي جانبي از جمله ملات ماسه سيمان، هزينه كارگران براي حمل بار و … با استفاده از بلوك هاي aac كاهش مي يابد.

بيشتر بدانيد: بلوك سبك

منبع: siporex.ir


برچسب: بلوك سيماني، بلوك سبك، بلوك هبلكس، بلوك سيپوركس، بلوك عايق،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۰:۰۹ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

زلزله چيست؟ مصالح ساختماني ضد زلزله كدامند؟

زلزله چيست؟

زمين‌ لرزه يا زلزله يك رخداد طبيعي است كه علت آن افزايش بيش از حد انرژي در پوسته زمين است كه منجر به لرزش و فشار در سنگ هاي زمين مي شود. در واقع وقتي فشار در لايه هاي دروني زمين زياد باشد، باعث گسستگي در سنگ هاي زمين مي شود. لرزش ساختمان ها و فرو ريختن آن و در نهايت از بين رفتن ساختمان ها و جان انسان ها و نابودي از مشكلاتي است كه با وجود زلزله اتفاق ميفتد.تلفات جاني و مالي از جمله خساراتي است كه با زلزله همراه است. قبل و بعد از زلزله ممكن است لرزه هايي وجود داشته باشد كه به آن پيش لرزه و پس لرزه گفته مي شود. لرزه هايي كه قبل از زلزله اصلي اتفاق ميفتد را پيش لرزه و لرزه هاي پس از زلزله اصلي را پس لرزه مي گويند. هر زلزله ممكن است پيش زلزله و پس لرزه داشته باشد. مقياس اندازه گيري زلزله، ريشتر نام دارد. مثلا گفته مي شود: زلزله 7 ريشتري باعث خسارات سنگيني مي شود و خطرناك است كه نشانگر قدرت زلزله است. زلزله‌ خيزترين منطقه در ايران منطقه‌ گسلي زاگرس است. زلزله باعث به‌ وجود آمدن گسل در سطح زمين مي‌شود. اين گسل‌ها خود به وقوع زلزله كمك مي كنند، به همين دليل يك ارتباط دو طرفه بين اين دو وجود دارد.

بيشتر بدانيد: عامل اصلي ايجاد زلزله كدام است؟

پيش‌ بيني زلزله

زلزله به طور كلي قابل پيش‌ بيني نيست و اگر كسي گفت كه زلزله قابل پيش بيني است، باور نكنيد؛ چون حرف درستي نزده است. ولي با اين اوصاف عواملي وجود دارد كه مي‌توان آن ها را به عنوان هشدار يا اخطار در نظر گرفت. به اين عوامل اصطلاحا “پيش‌ نشانگر” گفته مي شود. ابزار زلزله‌ نگار لوازمي به شكل پاندول هستند كه با وقوع زلزله به حركت در مي‌آيند. هرچه عمق زلزله بيشتر باشد حركت اين پاندول بيشتر خواهد بود. موارد زير از پيش‌ نشانگرهاي قابل اندازه‌ گيري توسط ابزار علمي مي‌ باشند.

تغييرات دمايي در جو كره‌‎ي زمين
تغييرات سطح آب‌ هاي زير زميني
لكه‌هاي خورشيدي
وقوع زلزله‌ هاي ديگر در صفحات مشترك زميني
حركت توده‌ مايع ماگمايي در اعماق زمين
و ….
البته به غير از موارد بالا كه تخصصي توسط ابزارهاي خاص اندازه گيري مي شوند، مردم عادي هم با نشانه هايي مي توانند وقوع آن را پيش بيني كنند. مثلا حيوانات چون غريزه بالايي دارند، زودتر از اين گونه حوادث مطلع مي شوند. تغييرات در رفتار آن ها را مي توان به عنوان يكي از اين عوامل درنظر گرفت.

واكنش هاي غير طبيعي حيوانات
بال زدن شديد پرندگان
بيرون آمدن كرم‌ هاي درون خاك
بالا يا پايين آمدن آب‌ هاي زيرزميني و تغييرات طعم آن ها
همينطور زمين‌ لرزه‌ هاي خفيف پيش از وقوع زلزله نيز از عواملي است كه ممكن است منجر به زمين لرزه يا زلزله شود.

زلزله چند ريشتري خطرناك است ؟

زلزله ها از كمتر از 2 ريشتر تا 10 ريشتر و يا بيشتر متغير هستند كه تاكنون زلزله 10 ريشتري و يا بيشتر از 10 ثبت نشده است. زمين‌ لرزه‌ هايي با درجه‌ كمتر از 1 ريشتر توسط انسان غيرقابل شناسايي هستند. رنج حدودي 2 ريشتر را اكثريت انسان‌ ها احساس نمي‌ كنند. در مقياس 3 ريشتري، زلزله در نواحي محدوده‌ رخداد قابل احساس است. در زلزله‌ هاي 4 ريشتري، ساختمان‌ها به لرزه در مي‌ آيند. زلزله‌ هاي 5 ريشتري مي‌ توانند آسيب‌ رساننده باشند. زلزله هاي 4 تا 5 ريشتر اجزاي داخل ساختمان مي لرزند ولي تلفات ندارد. در 6 تا 7 ريشتر اگر ساختمان ها از مصالح ضد زلزله استفاده نكرده باشند، خسارات برجاي مي‌ ماند. زلزله هاي 8 تا 10 ريشتر خطرناك هستند و تلفات و خسارات غيرقابل جبراني را در پي خواهند داشت و تخريب كامل اتفاق ميفتد.

مصالح ساختماني ضد زلزله

بلوك سبك سيپوركس ضد زلزله (مقاومت بالا در برابر زلزله)

امروزه در ساخت بناها جهت كاهش صدمات ناشي از زلزله، از مصالح ساختماني ضد زلزله استفاده مي شود تا از مقاومت بالايي در برابر زلزله برخوردار باشد و از خسارات احتمالي جلوگيري شود. يكي از مهم ترين مصالح ضد زلزله، ” بلوك سبك سيپوركس ” است. بلوك سيپوركس يك نوع بلوك سبك است كه فرآيند پخت آن اتوكلاو است. اتوكلاو چيست ؟ يعني فرآيندي كه بلوك ها در فشار و دماي بالايي با دستگاه هاي اتوكلاو پخته مي شوند كه مقاومت بالايي در برابر زلزله دارند. همچنين اين بلوك aac وزن سبكي دارد كه باعث مي شود بار مرده ساختمان كاهش پيدا كند.
بلوك سيپوركس يكي از اين بهترين مصالح ساختماني براي مقابله با زلزله به شمار مي رود كه در اين راستا تست هايي انجام شده كه اين مقاومت بالا را اثبات كرده است.
پس استفاده از اين بلوك براي انواع ساختمان به شدت توصيه مي شود تا امنيت پابرجا باقي بماند. ساختمان‌ هايي كه بر اساس معيارهاي استاندارد ساختمان‌ سازي ساخته نشده‌اند، زودتر از سايرين دچار آسيب مي‌ شوند. در مقابل، ساختارهاي ضدزلزله پايدار مي‌مانند و بسيار ديرتر دچار آسيب‌ هاي جدي مي‌ شوند. سيپوركس شما را به خواندن مقاله اهميت استاندارد سازي ساختمان دعوت مي كند.


برچسب: زلزله، زمين لرزه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۱:۴۸ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

سايز بلوك هبلكس

بلوك هبلكس چيست ؟

بلوك هبلكس به دسته اي از مصالح ساختماني گفته مي شود كه بر مبناي استاندارد 2800 ساختمان خلق مي‌شوند. بر مبناي اين استاندارد، ابتدا موادي نظير سيمان، آهك، پودر سيليس، پودر آلومينيوم و… را با همديگر تركيب مي كنند. سايز بلوك سبك هبلكس

مواد ياد شده با همديگر واكنش شيميايي داده و همچون يك كيك پف مي كنند. سپس اين ملات كه مشابه كيك هست در ابعاد و اندازه هاي گوناگوني برش داده مي‌ شود. در واقع اين ابعاد و اندازه ها همان چيزي هستند كه در نهايت سايز را تعيين مي كنند. پس از اين برش، هر كدام از آن ها را در قالب هاي مخصوصي گذاشته و وارد فرايند اتوكلاو مي شوند.

سايز بلوك هبلكس سيپوركس

سايز بلوك هبلكس

آشنايي با سايز بلوك سبك سيپوركس

همانگونه كه مشاهده مي كنيد، تقريبا براي هر رده سايزي، نوع خاصي از بلوك ها خلق شده است. نكته ديگري كه در اين ميان وجود دارد، ابعاد كلي بلوك ها مي باشد.

ممكن است از خود بپرسيد كه اين تنوع سايز بلوك هبلكس چه مزايايي دارد؟ در واقع بايد بدانيد كه هر يك از سايز هاي فوق، براي بخش خاصي از ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند. براي مثال مدل هاي ۱۰ سانتي متري بيشتر براي ديوارهاي داخلي ساختمان مورد استفاده قرار مي‌ گيرد.

در مقابل بلوك هاي بزرگتر براي بخش‌هاي ديگر ساختمان مناسب مي باشند. البته سايز اين بلوك ها متناسب با نوع بنا و البته نظر معمار تغيير مي كند. اما در هر حال ابعاد اين بلوك ارتباط مستقيمي با محل استفاده آن ها دارد. به گونه اي كه نمي توان هر مدلي را در هر جايگاهي استفاده نمود؛ لذا توصيه مي شود تا قبل از خريد يك مدل، حتماً با معمار يا بناي خود مشورت نماييد.

بيشتر بدانيد: بلوك سبك


برچسب: بلوك هبلكس، بلوك سبك، بلوك سيپوركس، انواع بلوك، بلوك عايق، بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۹:۳۲ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)