بلوک سبک هبلکس سیپورکس بلوک سبک هبلکس سیپورکس .

بلوک سبک هبلکس سیپورکس

بلوک سبک ساختمانی سیپورکس

بلوک سبک

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک همانطور که از نام آن پیداست، دارای وزن کمی نسبت به دیگر بلوک ها هستند. برای مثال بلوک های سیپورکس چگالی آن ها 450 تا 650 کیلوگرم بر متر مکعب است. این حدود 3 تا 4 برابر سبک تر از آجرهای سنتی قدیمی می باشد. در نتیجه حمل و نقل آن ها ارزان تر می شود. استفاده از این بلوک ها در ساختمان باعث می شود که مقاومت ساختمان نیز افزایش یابد.

بلوک سبک

بلوک سبک یکی از پرکاربردترین و رایج ترین بلوک ساختمانی می باشد که با محصولات متنوع با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. سیپورکس، هبلکس، لیکا، پرین و… نمونه هایی از این نوع بلوک هستند که هر کدام قابلیت های ویژه خود را دارند. بلوک های سیپورکس با توجه به مزایای منحصر به فردی که دارند جزو یکی از بهترین بلوک ساختمانی محسوب می شوند.

کاربرد بلوک سبک در ساختمان سازی
بلوک سبک از جمله کاربردی ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود که در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده است. این بلوک به دلیل وزن پایین و همچنین خاصیت عایق بودن قوی که دارد، مزیت های بسیاری در ساختمان سازی خواهد داشت. این نوع از بلوک ها در بخش های مختلف ساختمان کارایی خواهند داشت و از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصلی ترین کاربرد بلوک سبک مربوط به چینش دیوارهای غیرباربر می شود.
با استفاده از بلوک سبک، می توان کف سازه را پر کرد.
بلوک های سبک در ساختن سقف، بسیار مفید عمل می کنند.
این نوع بلوک ها را می توان برای ایجاد شیب نیز استفاده کرد.
انواع بلوک سبک ساختمانی
انواع بلوک‌ ساختمانی
به طور کلی بلوک‌ های ساختمانی در سه نوع بلوک سبک و نیمه‌ سبک و بلوک سنگین وجود دارند. در ساختار این بلوک از سیمان، آب و برخی مواد دیگر به میزان معین استفاده شده است. بلوک سیمانی هم خیلی در ساختمان سازی استفاده می شود. بلوک‌ های سیمانی که پایه‌ آن ها سیمان است، برای ساخت دیوار و سقف استفاده می‌شود که خود در انواع مختلفی تولید شده‌ اند. روشهای سبک سازی ساختمان

انواع بلوک سبک ساختمانی

بلوک سبک را می توانید در انواع اقسام مختلف مشاهده و خریداری کنید. هریک از انواع بلوک های سبک کاربردهای منحصر به فرد خود را داشته و در بخش های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله انواع معروف و پرکاربرد بلوک های سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بلوک گازی سبک

بلوک سبک گازی از آهک، سیمان و سیلیس ساخته می شود و به دلیل قابل بازیافت بودن، قابل توجه بسیاری از سازندگان ساختمان قرار می گیرد. بارزترین ویژگی بلوک گازی سبک مربوط به وزن پایین و در عین حال مستحکم بودن آن می شود. این نوع از بلوک ها را می توان در هر نوع آب و هوایی استفاده کرد و به همین دلیل از جمله پرفروش ترین انواع بلوک های ساختمانی به شمار می رود.
این بلوک ها در دو نوع اتوکلاو شده و اتوکلاو نشده عرضه شده اند. بلوک اتوکلاو شده با نام AAC و نوع اتوکلاو نشده آن با نام NAAC شناخته می شود. بلوک AAC به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، پرفروش ترین و پرکاربردترین انواع بلوک ها است.

بلوک سبک سیپورکس

این بلوک‌ بتن گازی (بتن مسلح) در دو نوع AAC و NAAC تولید می‌ شوند. بلوک های سیپورکس به بلوک سبک aac نیز معروف هستند. رمز سبکی این بلوک‌ ها این است که در هنگام تولید، واکنش‌ های شیمیایی در ساخت این بلوک‌ ها صورت می‌ گیرد که به تولید حباب‌ های هوا منجر می‌ شود.
پس از پایان فرایند تولید، این حباب‌ ها سبکی قابل توجهی برای بلوک های توپر بتنی به ارمغان می‌ آورند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که بلوک AAC چیست و از چه ساخته می شود؟ برای دانستن این مطلب شما را به خواندن مقاله ” بلوک AAC از چه ساخته می شود؟ ” دعوت می کنیم.

تفاوت بلوک‌ های AAC و NAAC در اتوکلاو شدن آن هاست. اتوکلاو فرایندی است که طی آن بلوک در دستگاهی با دما و فشار نامتدوال قرار می‌ گیرد و واکنش‌ های مربوطه در چنین شرایط استانداردی اتفاق می‌ افتد. بلوک‌ های NAAC اتوکلاو نشده‌اند؛ به همین جهت میزان مقاومت آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

وزن این بلوک ها حدود %50 سبک تر از بلوک های سیمانی استاندارد می باشد. بلوک های سیپورکس، بلوک عایق است. چرا عایق؟ اهمیت عایق سازی چیست؟ بلوک سیپورکس به علت عایق رطوبت، عایق حرارت، عایق صوت و… به بلوکی عایق تبدیل شده است.

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس یکی از معروف ترین بلوک های aac محسوب می شود که آنقدر در بین مردم جا افتاده است که خیلی از افراد گمان می کنند که بلوک هبلکس تنها بلوک aac است؛ که این فرض درست نیست.
بلوک هبلکس از نظر ساخت، نوع متریال و ویژگی ها (مزایا) دقیقا مانند بلوک سیپورکس است.

پس تفاوت بلوک هبلکس با سیپورکس چیست؟ تنها تفاوت این دو نوع بلوک فقط در نام تجاری یا مبحث برندینگ است. البته علاوه بر نام برند ممکن است در قیمت بلوک هبلکس نیز متفاوت باشد.

مزایای استفاده از بلوک سیپورکس

عایق حرارت
عایق صوت
عایق رطوبت
مقاومت سازه در برابر آتش سوزی
مقاوم در برابر زلزله
وزن سبک
کاهش بار مرده ساختمان
کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه
و…

چرا بلوک سیپورکس بهترین انتخاب است؟

بهترین انتخاب مصالح برای شما، مصالحی است که مقاومت ساختمان را افزایش دهد. بلوک سیپورکس، بلوکی استاندارد در صنعت ساخت و ساز است که از آن در بسیاری از پروژه های بزرگ استفاده شده است.
استاندارد بودن ساختمان نکته ای است که بسیار پر اهمیت است و باید از مصالح استانداردی نیز استفاده شود.

جهت حمل بلوک بهتر است بدانید نحوه بارگیری بلوک سبک به چه صورت است؟ و ماشین مناسب برای حمل بلوک سبک چه ماشینی می باشد؟

چرا بلوک سیپورکس به صرفه است؟

اگر از بلوک های سیپورکس استفاده کنید به مصالح ساختمانی دیگر مثل سیمان، شن، ماسه و… نیاز ندارید. به راحتی با بلوک و چسب سیپورکس می توانید بلوک چینی ساختمان را شروع کنید. سیپورکس همان برند برتر برای انتخاب بهترین بلوک است؛ چرا که استفاده از بلوک aac باعث صرفه‌ جویی در بسیاری از هزینه‌ های جانبی می‌ شود و کیفیت و دوام ساختمان را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد.

منبع: سیپورکس


برچسب: بلوک هبلکس، بلوک سبک، بلوک سیپورکس، انواع بلوک، بلوک عایق، بلوک aac،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۸:۲۴ توسط:فاطمه قاسمی موضوع: نظرات (0)