بلوک سبک هبلکس سیپورکس بلوک سبک هبلکس سیپورکس .

بلوک سبک هبلکس سیپورکس

بلوک سیمانی و مزایا و معایب آن چیست ؟

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی از اصلی‌ ترین بلوک ها در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شوند. این بلوک ها در اندازه و ابعاد مختلف و کاربردهای متنوعی موجود هستند. مهندسین ساختمان با توجه به نقشه ساختمان و این که آن ساختمان در کدام منطقه و شرایط آب و هوایی قرار گرفته نسبت به انتخاب بهترین بلوک اقدام می‌ کنند. 

مزایا و معایب بلوک سیمانی سبک

بلوک های سنتی مانند سایر بلوک ها دارای یک سری خصوصیات و ویژگی هایی است که در واقع هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه با اصلی ترین این موارد آشنا می شویم.

مزایای بلوک سیمانی

از مزایای بلوک های سیمانی در ساختمان‌ سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در دسترس بودن
اجرای ساده


معایب بلوک سیمانی


از معایب بلوک‌ های سیمانی (معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوام کم در مقابل رطوبت
ضایعات زیاد در زمان حمل و نقل و ساخت دیوارها یا سقف‌ ها
استحکام کم در ارتفاع بالای 3 متر

ابعاد بلوک سیمانی

اندازه بلوک سیمانی مانند سایر بلوک ها متفاوت است. استاندارد بلوک سیمانی و مصالح ساختمانی ایران به شماره ISIRI 70-1 بیان می کند که بلوک‌ های توخالی دیواری باید در اندازه‌ های 40×30×20 ، 40×20×20 و 40×10×20 سانتی متر ساخته شوند. در این استاندارد آمده است که جمع طول قطعات توپر باید بیش از کل طول در همان جهت باشد و سطح بخش‌ های پر بیش از 50 درصد سطح کل بلوک در جهت عمود بر بار وارده را در بر گیرد. در این استاندارد ضخامت حداقل جداره‌ ها و پوسته خارجی بلوک‌ ها برای بلوک‌ های کوچک 3 سانتی متر و برای بلوک‌ های متوسط و بزرگ 4 سانتی متر تعیین شده است. در ادامه به طور کلی به ابعاد بلوک سیمانی اشاره شده است. لازم به ذکر است که شرکت سازه سبک آرسام، بلوک سیمانی ارائه نمی دهد و فقط بلوک سبک aac برای فروش دارد و این مقاله صرفا برای آگاهی به مشتریان است.

قیمت بلوک سیمانی

قیمت بلوک سیمانی مانند قیمت بلوک سبک یکی از سوالاتی است که اکثر خریداران حین خرید می پرسند. در واقع باید بگوییم که قیمت به عوامل مختلفی از جمله ابعاد و سایز بلوک، تعداد آن و ملات مرتبط با آن بستگی دارد. در حالت کلی قیمت این بلوک به تنهایی بدون ملات و هزینه های جانبی آن ارزان است. برای افرادی که تمایل دارند که فقط با کمترین هزینه ساخت و ساز پروژه خود را انجام دهند، گزینه مناسبی می باشد. خیلی از افراد گمان می کنند که قیمت این بلوک نسبت به بلوک سبک ارزان تر است ولی اگر کمی دقت کنند و تمام هزینه ها را محاسبه کنند، متوجه خواهند شد که هزینه نهایی ساخت با بلوک سبک سیپورکس یا هبلکس در مواردی حتی کمتر از هزینه بلوک سیمانی می شود. زیرا هزینه های جانبی از جمله ملات ماسه سیمان، هزینه کارگران برای حمل بار و … با استفاده از بلوک های aac کاهش می یابد.

منبع: siporex.ir


برچسب: بلوک سیمانی، بلوک سبک، بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک عایق،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۹:۲۱ توسط:فاطمه قاسمی موضوع: نظرات (0)