بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

بلوك هبلكس چيست ؟

جديدترين و پرفروش ترين بلوك ساختماني كه با فرآيندي متفاوت از ساير بلوك هاي ساختماني ساخته مي شود، بلوك هبلكس است. اگر با انواع مصالح ساختماني آشنايي كافي نداشته باشيد شايد ندانيد كه بلوك هبلكس چيست ؟
هر چند كه بلوك سبك هبلكس در صنعت ساختمان و بلوك هاي ساختماني حرف اول را مي زنند اما با اين اوصاف ما با در اختيار گذاشتن اين مقاله اطلاعات مفيدي در رابطه با اين بلوك به شما مي دهيم.
پس با سيپوركس تا انتهاي اين مقاله همراه باشيد.

بلوك هبلكس چيست ؟

بلوك هبلكس نوعي بلوك سبك ساختماني محسوب مي شود كه در ساختار خود از مقدار زيادي هوا تشكيل شده است. علت سبكي هم وجود هوا در اين بلوك است. در ابتدا اشاره كرديم كه اين بلوك از فرآيندي متفاوت نسبت به ديگر بلوك هاي سنتي ساخته شده است. منظور از فرآيندي متفاوت چيست؟!!
شايد تا به حال اسم بلوك اتوكلاوشده به گوشتان خورده باشد. بلوك اتوكلاو يا بلوك aac در دستگاه هايي به نام اتوكلاو پخته مي شوند. در اين دستگاه هاي اتوكلاو براي ساخت بلوك، نياز است كه در دماي زيادي بلوك قرار بگيره و تحت فشار و دماي زياد بلوك هبلكس ساخته مي شود. به دليل اين كه بلوك هبلكس تحت فشار و دماي زيادي قرار گرفته به اين ترتيب انتظار مي رود كه مقاومت بالايي هم داشته باشد.
اين مقاومت بالا يكي از مزيت هاي اين بلوك ساختماني محسوب مي شود كه در ادامه با مزايا و معايب بلوك هبلكس بيشتر آشنا خواهيد شد.

بلوك سفيد هبلكس از چه موادي ساخته شده است ؟

در ساختار بلوك سفيد هبلكس كه از جنس بتن است، به غيراز هوا كه در متن فوق اشاره كرديم از موادي همچون ماسه، سيمان، سيليس، گچ، آهك و پودر آلومينيوم ساخته شده است. هر كدام از موادي كه ذكر كرديم با درصدهاي معيني در ساختار اين بلوك تركيب شده اند كه در نهايت تحت فشار موجود در دستگاه هاي اتوكلاو پخته مي شوند. بلوك سيپوركس هم دقيقا از نظر مواد تشكيل دهنده مانند هبلكس مي باشد.

مزايا و معايب بلوك هبلكس چيست ؟

مزاياي اين بلوك ساختماني به حدي است كه معايب آن اصلا به چشم نمي آيد. در ادامه با اين ويژگي ها آشنا شويد.

مزاياي بلوك سفيد هبلكس را بدانيد
بلوك هبلكس بلوك سبك

بلوك سبك در ساختمان سازي براي كاهش بار مرده ساختمان زياد مورد استقبال قرار مي گيرد. ديوارهاي ساخته شده با بلوك سبك وزن كمتري دارند كه اين مزيت بزرگي است. بلوك هبلكس، بلوك سيپوركس، بلوك ليكا، بلوك پرين و… نمونه هاي پركاربردي از بلوك سبك به شمار مي آيند. با مراجعه به مقالات سايت مي توانيد اطلاعات جامع تري در مورد انواع بلوك سبك بدست آوريد.

مزيت بلوك سبك سيپوركس در ساختمان سازي
بلوك هبلكس بلوك عايق

بلوك عايق بحث مهمي در صنعت ساختمان است كه اين روزها رعايت و استفاده از آن به نفع مالك، سازنده و افرادي كه در ساختمان ساكن هستند.

بلوك هبلكس عايق صوت و حريق

عايق صوت و عايق حريق از مهم ترين مواردي است كه يك بلوك ساختماني بايد داراي آن باشد. فرقي نمي كند كه ساختمان داراي چه كاربري باشد، مسكوني، تجاري، اداري و… بايد در مقابل صوت و حريق مقاومت بالايي داشته باشد.

بلوك هبلكس مقاوم در برابر زلزله

مقاوم بودن سازه و تحمل بار ساختمان در مواجه با زلزله عامل مهمي است كه بايد به آن توجه ويژه اي كرد. با زلزله هايي كه در اكثر شهر و استان هاي نزديك اتفاق افتاده و شاهد خرابي هاي آن بوده ايم، بهتر است مصالحي را انتخاب كنيم كه در مقابل زلزله مقاومت بالايي داشته باشند. يكي از اين مصالح، بلوك سبك هبلكس است كه در مقابل زلزله مقاومت بالايي دارد.

ضريب جمع شدگي پايين بلوك
ضريب جمع شدگي را مي توان به عنوان يكي ديگر از مولفه هاي فني و البته بسيار ايده آل در رابطه با بلوك هاي هبلكس دانست. در واقع اغلب محصولات بتني زماني كه در معرض فشار قرار مي گيرند، بخشي از فضاي خالي خود را از دست مي دهند. به عبارت ساده‌تر آنها فشرده مي شوند. اين فشردگي موجب بروز ترك و درز هاي مختلف در ديوار شما مي شود. به همين جهت است كه هر اندازه يك محصول بتني ضريب جمع شوندگي كمتري داشته باشد، مي‌توان عنوان كرد كه آن محصول مي تواند انتخاب ايده‌آل تري براي شما باشد. در اين زمينه بايد عنوان كنيم كه بلوك هاي هبلكس داراي ضريب جمع شوندگي بسيار پاييني هستند. به گونه‌اي كه ميزان آن ها نسبت به ستون هاي بتني و حتي بلوك هاي ليكا و آجر هم كمتر است. اين در نوع خود باعث شده تا عمر سازه هاي ساخته شده به وسيله بلوك هاي هبلكس افزايش يابد.

منبع: سيپوركس


برچسب: بلوك هبلكس، بلوك سبك، بلوك سيپوركس، انواع بلوك، بلوك عايق، بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۶:۰۰ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)