بلوك سبك هبلكس سيپوركس بلوك سبك هبلكس سيپوركس .

بلوك سبك هبلكس سيپوركس

مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك سيپوركس


بلوك‌هاي ساختماني محصولاتي مي‌باشند كه بدون آن‌ها عملاً روند ساخت ساختمان غيرممكن مي‌شود. در دنياي امروز، انواع گوناگون و متفاوتي از بلوك‌هاي سيماني وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها داراي ويژگي‌هاي خاص و منحصر به‌ فردي مي‌باشند. دو مورد از پرطرف‌دارترين انواع بلوك‌هاي ساختماني، شامل بلوك سيماني و بلوك هبلكس مي‌شود. ما در ادامه اين مقاله قصد داريم براي شما به مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بپردازيم و براي شما بگوييم كه از ميان اين دو محصول، بهتر است كداميك را براي ساخت‌ سازه مد نظرتان انتخاب كنيد.

هر كدام از اين بلوك‌ها مزايا و معايب خاص خودشان را دارند. اين شما هستيد كه بايد با توجه به ويژگي‌هاي سازه‌ مدنظر خود، انتخاب مي‌كنيد كه در نهايت كدام يك از آن‌ها براي شما گزينه‌اي كاربردي‌تر و مناسب‌تر مي‌باشد. اجازه دهيد بيشتر در رابطه با مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بدانيم، تا بتوانيم تصميم خود براي استفاده از يكي از اين محصولات را نهايي كنيم.

بلوك سيماني

قبل ‌از مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، اجازه دهيد براي شما به بررسي ماهيت و ويژگي‌هاي بلوك سيماني بپردازيم. بلوك سيماني همان‌ طور كه از نام آن پيداست، قطعه‌اي پيش‌ ساخته مي‌باشد كه معمولاً از جنس بتن است. اين بلوك‌ها از تركيب موادي مانند سيمان، آب، انواع سبك دانه‌ها، شن ريزدانه، ماسه و … توليد مي‌شوند. انواع متفاوت بلوك‌هاي سيماني يكي از محصولات كاربردي هستند كه به واسطه ويژگي‌هايشان در زمينه‌هاي گوناگون و متنوعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند‌. در حال ‌حاضر، بلوك سيماني جزو آن دسته از محصولاتي است كه در دسته‌بندي‌هاي گوناگوني توليد و وارد بازار مي‌شود. اين شما هستيد كه مي‌توانيد با توجه به سليقه و خواست خود، به سراغ محصولي برويد كه مي‌تواند براي شما كاربردي و مناسب باشد.

بلوك هبلكس

بعد از صحبت در رابطه با ويژگي‌هاي بلوك سيماني، حال اجازه دهيد براي شما كمي نيز در رابطه با بلوك هبلكس صحبت كنيم. بلوك سبك هبلكس محصولي مي‌باشد كه با عمليات تخلخل بتن با استفاده از هوا ساخته‌ شده است. اين بلوك‌ سبك مقاومت بسيار بالايي دارند و به واسطه همين مقاومتشان، در زمينه‌هاي گوناگوني مورد استفاده قرار مي‌گيرند. فاكتورهايي مانند وزن پايين، دوام بالا، عايق بودن، جذب پايين آب و … جزو آن دسته از فاكتورهايي هستند كه باعث شده‌اند در دنياي امروز بلوك هبلكس به ‌عنوان يكي از پرطرف‌دارترين بلوك‌هاي ساختماني شناخته شود. موارد اوليه استفاده شده در روند ساخت اين محصولات، باعث شده اين بلوك‌ها، نقطه ذوب بالايي داشته باشد و در برابر آتش‌سوزي از خودشان ضعف نشان ندهند. به اين نكته توجه داشته باشيد كه در دنياي امروز، بلوك هبلكس يكي از بهترين و هوشمندانه‌ترين انتخاب‌ها براي ساخت ‌و ساز مي‌باشد زيرا در كنار سبك بودن، دوام بسيار خوبي دارد و مي‌تواند به شما كمك كند تا سازه‌اي مستحكم و عايق داشته باشيد.

 

مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس

بعد از معرفي هر كدام از انواع متفاوت بلوك‌هاي سيماني و هبلكس، اجازه دهيد براي شما به مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بپردازيم. شناخت تفاوت‌هاي اين بلوك‌ها به شما كمك خواهد كرد تا  بهترين انتخاب را براي رسيدن به هدفتان داشته باشيد. مهم نيست كه شما مي‌خواهيد براي ساخت چه نوع سازه‌اي از بلوك‌هاي موجود بهره ببريد، سعي كنيد كه قبل ‌از خريد اين محصولات، در رابطه با هركدام از آن‌ها تحقيقات لازم را بعمل بياوريد تا در ادامه بتوانيد بهترين و باكيفيت‌ترين بلوك‌ها را تهيه كنيد. طبق آمارها، در حال‌ حاضر هم بلوك‌هاي سيماني استفاده گسترده‌تري دارند و هم بلوك‌هاي هبلكس هنگام ساخت و ساز مورد توجه قرار مي‌گيرند. قاعدتاً ويژگي‌هاي خاص اين محصولات باعث شده تا انواع متفاوت اين بلوك‌ها در زمينه‌هاي گوناگون ساخت‌ و ساز استفاده گسترده‌اي داشته باشند.

اين شما هستيد كه مي‌توانيد با بررسي ويژگي‌هاي هر كدام از اين محصولات و مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، بهترين گزينه را انتخاب كنيد تا بتوانيد علاوه ‌بر كم كردن هزينه‌هاي خود، سازه را تا آن‌جا كه ميتوانيد مستحكم‌ كنيد. بياييد با هم فاكتورهاي مهمي را بررسي كنيم كه مي‌توانند به شما كمك كنند راحت‌تر به مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بپردازيد و متوجه شويد كه از ميان اين محصولات، كداميك براي شما كاربردي تر است.

بيشتر بدانيد: مزايا و معايب بلوك هبلكس

 

سرعت اجراي كار
يكي از مهم‌ترين فاكتورهايي كه مي‌تواند در روند مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس به شما كمك كند، سرعت اجرا مي‌باشد. در دنياي امروز، سرعت ساخت ‌و ساز براي بسياري از ما اهميت زيادي دارد. بنابراين محصولي كه مي‌تواند به ما كمك كند در سريع‌ترين زمان ممكن سازه مدنظر را به انتها برسانيم، محصول كاربردي‌تري است. به‌ طور كلي به واسطه سبك بودن، بلوك‌هاي هبلكس در مقايسه با بلوك‌هاي سيماني راحت‌تر حمل مي‌شوند و همچنين روند جاي‌گذاري و چينش آن‌ها نيز سريع‌تر خواهد بود. در صورتي‌ كه شما به‌ جاي ملات از چسب هاي مخصوص بلوك‌هاي هبلكس بهره ببريد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه در مقايسه با بلوك سيماني، در مدت زمان كمتري ساخت سازه مد نظرتان به انتها خواهد رسيد.

وزن بلوك
از ديگر فاكتورهاي مهم هنگام مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، ما مي‌توانيم به وزن محصول اشاره كنيم. قاعدتاً بايد تا اين ‌جاي محتوا متوجه شده باشيد كه بلوك هبلكس در مقايسه با بلوك سيماني، وزني بسيار سبك‌تر دارد. پس اگر وزن سبك محصول براي شما مهم‌ مي‌باشد، مطمئن باشيد كه عاقلانه‌ترين انتخاب بلوك‌ هبلكس مي‌باشد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه هرچه وزن بلوك‌هاي مورد نظر سبك‌تر باشند، از لحاظ معماري سازه شما مستحكم‌تر و همچنين در برابر زلزله مقاوم‌تر خواهد بود‌. پس با استفاده از بلوك هبلكس، شما امكان اين را داريد كه در كنار بالا بردن سرعت ساخت و همچنين سهولت در روند جابه‌جايي بلوك‌ها، استحكام سازه خودتان را نيز تا حد بسيار زيادي بالا ببر بريد.

جذب آب
در روند مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، بهتر است كه براي شما ميزان جذب آب اين بلوك‌ها را مورد بررسي قرار دهيم. طبق اطلاعات موجود، بلوك‌هاي هبلكس بسيار كم‌تر از بلوك‌هاي سيماني آب جذب خودشان مي‌كنند و همين موضوع مي‌تواند به شما كمك كند تا با خيال راحت‌تري سازه خودتان را بسازيد و از آن بهره ببريد. در كنار ميزان جذب آب پايين بلوك‌هاي هبلكس، اين بلوك‌ها در سريع‌ترين زمان ممكن خشك مي‌شوند و همين موضوع مي‌تواند به شما كمك كند تا سريع‌تر روند ساخت ‌و ساز را پيش ببريد.

ملات مصرفي
بلوك‌هاي هبلكس و بلوك‌هاي سيماني از نظر ملات مصرفي نيز با يكديگر تفاوت دارند. به واسطه اندازه بزرگ‌تر، بلوك هاي هبلكس به ميزان ملات كمتري نياز دارند اما بلوك‌هاي سيماني، اين ‌گونه نيستند. شما امكان اين را داريد كه بلوك‌هاي هبلكس را در اندازه مدنظر خودتان سفارش دهيد تا بتوانيد با سفارش اندازه‌هاي بزرگ‌تر، ميزان ملات مصرفي را كاهش دهيد.

مقاومت فشاري
فاكتور مهم و حياتي ديگري كه براي مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بايد مورد بررسي قرار بگيرد، مقاومت فشاري مي‌باشد. به ‌طور كلي، طبق آزمايشات انجام‌ شده، بلوك هبلكس حدود 3.5 نيوتن بر ميلي‌مترمربع و بلوك سيماني حدود 8 نيوتن بر ميلي‌مترمربع مقاومت فشاري دارد. طبق اين آمارها، مشخص مي‌شود كه بلوك هبلكس وزن سازه را كم‌تر مي‌كند و همين موضوع باعث مي‌شود تا هنگام زلزله سازه‌اي كه با اين بلوك ساخته‌ شده مقاومت بيشتري در مقايسه با سازه‌اي داشته باشد كه با بلوك سيماني ساخته شده ‌است.

عايق بودن
عايق بودن سازه‌هاي ساخته‌ شده در دنياي امروز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. دقيقاً به‌ همين دليل است كه مهندسان، تلاش مي‌كنند تا با استفاده از بلوك‌هاي عايق، تا آن ‌جا كه مي‌توانند سازه‌ها را در برابر فاكتورهاي محيطي عايق كنند. چه در برابر حرارت و چه در برابر صدا، بلوك‌هاي هبلكس در مقايسه با بلوك‌هاي سيماني مقاومت بيشتري دارند. پس در مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس از نظر عايق بودن، اين بلوك هبلكس مي‌باشد كه رتبه اول را به خودش اختصاص مي‌دهد.

بلوك سيماني ارزان‌تر است يا بلوك هبلكس

هنگام مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، يكي از مهم‌ترين نكاتي كه ذهن شما را به خودش درگير مي‌كند، قيمت اين محصول مي‌باشد. طبق اطلاعات موجود، شما براي تهيه بلوك هبلكس بايد حدود سه برابر بلوك سيماني هزينه كنيد؛ اما نبايد زاويه‌ي ديد خودتان را روي قيمت اين محصول نگه داريد. به‌ طور كلي به واسطه وزن سبك و اندازه‌ي بزرگ‌تر به نسبت بلوك‌ سيماني، شما مي‌توانيد با بلوك هبلكس در مدت زمان سريع‌تر و با نيروي كار كمتري سازه‌ي مدنظر خود را بسازيد. علاوه‌ بر اين موضوع، نتيجه كار نيز در انتها كيفيتي بالاتري خواهد داشت. پس به ‌طور كلي، شايد شما نياز داشته باشيد براي خريد بلوك هبلكس هزينه بيشتري در مقايسه با بلوك سيماني بپردازيد، اما در ادامه مطمئن خواهيد بود كه سازه مدنظر شما از كيفيت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

قيمت بلوك هبلكس

حال كه شما در رابطه با مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس اطلاعاتي كسب كرديد، شايد تصميم خود را براي خريد بلوك هبلكس نهايي كرده باشيد. در اين شرايط دانستن هزينه‌اي كه بايد براي خريد اين محصول بپردازيد، مهم مي‌باشد. به‌ طور كلي، انواع اين بلوك‌ها در اندازه هاي متفاوتي توليد مي‌شوند و همين موضوع باعث شده تا هزينه‌هاي مورد نياز شما براي خريد اين محصولات متغير باشد. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت سيپوركس و بخش فروش اين سايت، متوجه شويد كه اين بلوك‌ها با چه قيمتي به بازار عرضه مي‌شوند.

منبع: اخبار اقتصادي


برچسب: بلوك سيماني، بلوك سبك، بلوك هبلكس، بلوك سيپوركس، بلوك عايق،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۹:۱۶ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك

ابعاد بلوك هبلكس

بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك

بلوك‌ها يكي از مهم‌ترين تجهيزاتي مي‌باشند كه در روند ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ‌

به گزارش صداي ايران، در دنياي امروز، انواع گوناگون و متفاوتي از بلوك‌ها وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها با توجه به ويژگي‌هاي خاصي كه دارند، در زمينه‌هاي متنوعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يكي از جديدترين و پراستفاده‌ترين انواع بلوك‌ها در دنياي امروز، بلوك هبلكس مي‌باشد. اين بلوك محصولي نسبتاً كاربردي و باكيفيت است كه مي‌تواند در زمينه‌هاي گوناگون نياز افراد را برطرف سازد.
بلوك‌ها يكي از مهم‌ترين تجهيزاتي مي‌باشند كه در روند ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ‌در دنياي امروز، انواع گوناگون و متفاوتي از بلوك‌ها وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها با توجه به ويژگي‌هاي خاصي كه دارند، در زمينه‌هاي متنوعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يكي از جديدترين و پراستفاده‌ترين انواع بلوك‌ها در دنياي امروز، بلوك هبلكس مي‌باشد. اين بلوك محصولي نسبتاً كاربردي و باكيفيت است كه مي‌تواند در زمينه‌هاي گوناگون نياز افراد را برطرف سازد. همين موضوع باعث شد تا ما تصميم بگيريم در اين محتوا براي شما به بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك بپردازيم و به شما كمك كنيم تا از ميان گزينه‌هاي ارائه‌ شده، بهترين و باكيفيت‌ترين آن‌ها را براي خود تهيه كنيد. در دنياي امروز، براي بلوك‌هاي ساختماني، فاكتورهايي مثل مقاومت بالا درعين وزن پايين، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. دقيقا به ‌همين دليل است كه توليدكنندگان سعي مي‌كنند تا محصولات كاربردي و مناسبي را توليد و آن‌ها را به بازار عرضه كنند.


بلوك هبلكس محصولي تركيبي مي‌باشد كه علاوه ‌بر مقاومت بالا، قابليت‌هاي متنوعي ديگري نيز به سازه شما مي‌بخشد. به‌ طور كلي با استفاده از اين بلوك، شما مي‌توانيد از مزاياي بي‌شماري بهره ببريد. به‌ هر حال اگر به ‌دنبال اين هستيد تا به بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك بپردازيد، حتماً با ما تا انتهاي اين محتوا همراه بمانيد. ما اطلاعاتي را براي شما ارائه خواهيم داد كه مي‌توانند در روند تهيه اين محصول راهنماي شما باشند و به شما كمك كنند بهترين و باكيفيت‌ترين گزينه‌ها را تهيه نماييد.

بلوك هبلكس 

بعد از ارائه اطلاعات جزئي در رابطه با ماهيت و ميزان پرطرف‌دار بودن اين محصول و در كنار بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك، اجازه دهي براي شما راجع ‌به اين ماهيت اين محصول نيز صحبتي داشته باشيم. بلوك هبلكس محصولي است كه از بتن هوادار اتوكلاو توليد شده ‌است. مواد اوليه موجود در اين بلوك شامل ماسه سيليس، سيمان، آهك، پودر آلومينيوم و آب مي‌باشند. اين بلوك‌ها را براي مقاوم‌تر كردن، در فشار 12 اتمسفر و با دماي 200 درجه سانتي‌گراد مي‌پزند تا به استحكام لازم برسند. اين بلوك مزاياي زيادي دارد كه همين مزايا باعث شده‌اند تا افراد زيادي براي ساخت سازه خود، اين بلوك را انتخاب كنند. اجازه دهيد در ادامه برخي از مزاياي بلوك هبلكس را نام ببريم تا شما متوجه شويد چگونه مي‌توانيد با استفاده از اين محصول، راحت‌تر استحكام سازه خودتان را بهبود ببخشيد. 


وزن سبك: در مقايسه با ابعاد بلوك هبلكس، اين محصول وزن بسيار سبكي دارد. همين موضوع باعث شده تا روند استفاده از اين محصول آسان‌تر باشد. شما براي جابه‌جايي و جاي‌گذاري اين بلوك‌ها، نياز به صرف انرژي و هزينه زيادي نداريد و همين موضوع مي‌تواند براي شما بسيار مفيد باشد.


مقاومت مناسب: درست است كه در مقايسه با ابعاد بلوك هبلكس اين محصول وزن نسبتاً سبكي دارد، اما اين وزن سبك نشان ‌دهنده عدم مقاومت محصول نيست. بلوك هبلكس به واسطه مواد اوليه استفاده شده و همچنين نوع ساختي كه دارد، در برابر حرارت، صدا و... مقاوم است. در واقع شما با استفاده از اين بلوك، ديگر نيازي به استفاده از انواع متفاوت عايق‌ها نخواهيد داشت و همين موضوع مي‌تواند به ‌عنوان يك فاكتور بسيار مهم شناخته شود. 


سرعت مناسب براي اجرا: در كنار متناسب بودن وزن، مقاومت و ابعاد بلوك هبلكس، اين محصول سرعت اجراي بالايي نيز دارد. در واقع تمامي فاكتورهايي كه پيشتر براي شما به ‌عنوان مزايا نام‌ برديم، مي‌توانند باعث شوند تا در نهايت روند اجراي بلوك هبلكس، با سرعت بالا‌تري پيش برود و شما بتوانيد سريع‌تر سازه مد نظرتان را به حدي از پيشرفت كه مي‌خواهيد برسانيد.

ابعاد بلوك هبلكس

ابعاد بلوك هبلكس

حال نوبتي هم كه باشد، نوبت به  بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك مي‌رسد. بلوك هبلكس در اندازه هاي متفاوتي قابل تهيه مي‌باشد. شما مي‌توانيد اين محصول را در اندازه 8 سانتي‌متري، 10 سانتي‌متر، 12 سانتي‌متري، 15 سانتي‌متر، 20 سانتي‌متري و همچنين 30 سانتي‌متري تهيه كنيد. علاوه‌ بر اين اندازه‌ها، معمولاً ارتفاع و عمق بلوك ها هم قابل تغيير هستند. البته به اين نكته توجه داشته باشيد كه اين اندازه‌ها، اندازه‌هاي قالب و كلي مي‌باشند؛ اما شما امكان اين را داريد كه به ‌صورت سفارشي بلوك‌هاي خودتان را با اندازه مدنظر‌تان سفارش دهيد و منتظر بمانيد تا آن‌ها ساخته شوند. به‌ طور كلي بي‌نهايت حالت براي روند توليد اين محصولات وجود دارد؛ اين شما هستيد كه با توجه به خواست خود تعيين مي‌كنيد كه كدام بلوك را براي خود تهيه نماييد.


به واسطه اين ‌كه اين محصول وزن بسيار سبكي دارد، اندازه آن در مقايسه با ساير محصولات بزرگ‌تر مي‌شود و همين موضوع مي‌تواند به شما كمك كند تا علاوه ‌بر صرفه‌جويي در هزينه‌هاي خود، با سرعت بسيار بالاتري روند ساخت‌ و ساز را پيش ببريد. علاوه ‌بر اين موضوع، شما امكان اين را داريد كه با استفاده از چسب مخصوص، روند ساخت ‌و ساز را سريع‌تر و اصولي‌تر پيش ببريد.

برش بلوك هبلكس

براي برش بلوك هبلكس از روش‌هاي گوناگوني بهره گرفته مي‌شود. در كنار بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك، بهتر است شما راجع‌ به روند برش اين بلوك‌ها نيز بدانيد تا متوجه شويد كه چگونه مي‌توانيد در شرايط ضروري، بلوك‌ها را به اندازه‌ مدنظر خودتان در بياوريد. به ‌طور كلي، در حال‌ حاضر بلوك‌ها به دو روش برش با دستگاه و برش دستي، به قطعات كوچك تقسيم مي‌شوند. دستگاه برش بلوك، دستگاهي است كه مي‌تواند با فشار قابل تنظيم و اره مخصوص، روند برش بلوك را براي شما پيش ببرد. اين دستگاه درست مانند ساير دستگاه‌هاي برش مي‌باشد كه مي‌تواند به شما كمك كند تا بلوك هاي خودتان را در اندازه مناسب برش بزنيد و از آن‌ها بهره ببريد.


علاوه‌ بر اين موضوع، دستگاه برقي برش بلوك هبلكس پيچيدگي خاصي ندارد و هر فردي با هر ميزان تخصصي تنها با كمي بررسي، مي‌تواند از اين دستگاه بهره ببرد. علاوه‌ بر خريد دستگاه، شما امكان اين را نيز خواهيد داشت كه با تهيه انواع متفاوت اره دستي مخصوص برش بلوك هبلكس، اين روند را پيش ببريد. اره هاي دستي متنوعي در بازار وجود دارند كه مي‌توانند براي برش بلوك مناسب و مفيد باشند. قاعدتاً شما برش بلوك‌ها با اره دستي، نياز به صرف انرژي و زمان بيشتري در مقايسه با برش بلوك‌ها با دستگاه برقي داريد.

 

پرفروش‌ترين سايز بلوك هبلكس

در كنار بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك، اجازه دهيد كه كمي بيشتر براي شما در رابطه با كاربردي‌ترين اندازه اين بلوك‌ها صحبت كنيم. پيشتر براي شما گفتيم كه ابعاد بلوك هبلكس متنوع مي‌باشند و شما مي‌توانيد اين محصول را در اندازه‌هاي متفاوتي تهيه كنيد. معمولاً با توجه به زمينه استفاده، شما اين امكان را داريد تا بلوك‌هاي هبلكس را در اندازه‌هاي متفاوت تهيه نماييد و حتي در برخي موارد، محصولات را در اندازه سفارشي بخريد. همچنين امكان اين را نيز داريد كه با برش اين بلوك‌ها، آن‌ها را به ‌اندازه‌ي دلخواه خود در بياوريد.

با تمامي اين تفاسير، پرفروش‌ترين سايز بلوك هبلكس سايز 15 مي‌باشد. يعني اگر در زمينه استفاده اصولي از اين بلوك‌ها اطلاعات نداريد، قاعدتاً تهيه بلوك هبلكس سايز 15 عاقلانه ترين انتخاب براي شما مي‌باشد. درست است كه شما امكان برش اين بلوك‌ها را داريد، اما بهتر است از همان اول عاقلانه‌ترين تصميم را بگيريد تا در ادامه بتوانيد در سريع‌ترين زمان ممكن، روند ساخت ‌و ساز را پيش ببريد. در صورتي‌ كه سايز اشتباهي بلوك را بخريد، امكان برش آن را خواهيد داشت؛ اما خب روند برش طولاني و زمان‌گيري مي‌باشد. پس بهتر است از همان ابتدا انتخاب عاقلانه‌اي داشته باشيد.

تأثير ابعاد بلوك هبلكس بر روي قيمت

بعد از بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك، اجازه دهيد براي شما بگوييم كه آيا ابعاد بلوك هبلكس تاثيري در قيمت اين محصول دارد يا نه. اين بلوك‌ها به ‌صورت متر مكعبي ساخته مي‌شوند و همين موضوع باعث شده تا اين بلوك‌ها با تغيير سايز و اندازه، دچار تفاوت قيمت نشوند.
شايد براي اندازه 1 متر مكعب، شما به بلوك‌هاي بيشتر يا كمتري نياز داشته باشيد، اما در نهايت اين بلوك‌ها قيمت مشابهي خواهند داشت. براي مثال براي 1 متر مكعب بلوك، شما قيمت تعيين‌ شده را مي‌پردازيد، اما در ادامه مي‌توانيد با توجه به نوع سازه خود، اين بلوك‌ها را در اندازه‌هاي متفاوت برش بزنيد يا از انواع برش خورده آن‌ها كه از پيش آماده شده‌اند بهره ببريد. قاعدتاً هر چه اندازه بلوك‌هاي شما كوچك‌تر باشند، شما بلوك‌هاي بيشتري را خواهيد داشت و مي‌توانيد روند ساخت ‌و ساز را با هزينه كمتري پيش ببريد.

جمع‌بندي 
ما در اين مقاله سعي كرديم كه براي شما به‌ طور كامل در رابطه با ماهيت بلوك هبلكس توضيح دهيم و به بررسي ابعاد بلوك هبلكس و پرفروش‌ترين سايز بلوك پرداختيم. با توجه به تغيير در سبك زندگي و روند انجام برخي فعاليت‌ها، نياز به محصولات نوآورانه بيش‌ از گذشته حس مي‌شود. دقيقاً به ‌همين دليل است كه مهندسان و معماران در دنياي امروز به ‌جاي بلوك‌هاي قديمي، به سراغ بلوك هبلكس مي‌روند تا بتوانند از مزاياي اين محصول نهايت استفاده را ببرند. اگر شما نيز به‌ دنبال ساخت يك سازه خاص هستيد اما نمي‌دانيد كه از چه مواد اوليه‌اي بهره‌ ببريد، مطمئن باشيد كه بلوك هبلكس بهترين انتخاب براي شما مي‌باشد. با استفاده از اين بلوك، شما مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممكن و با هزينه مقرون ‌به ‌صرفه يك سازه مستحكم و مقاوم بسازيد و نيازهاي خودتان را به‌ طور كامل برطرف سازيد.

منبع: صداي ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۲:۰۹ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)

بلوك سبك ساختماني سيپوركس

بلوك سبك

بلوك سبك چيست؟

بلوك سبك همانطور كه از نام آن پيداست، داراي وزن كمي نسبت به ديگر بلوك ها هستند. براي مثال بلوك هاي سيپوركس چگالي آن ها 450 تا 650 كيلوگرم بر متر مكعب است. اين حدود 3 تا 4 برابر سبك تر از آجرهاي سنتي قديمي مي باشد. در نتيجه حمل و نقل آن ها ارزان تر مي شود. استفاده از اين بلوك ها در ساختمان باعث مي شود كه مقاومت ساختمان نيز افزايش يابد.

بلوك سبك

بلوك سبك يكي از پركاربردترين و رايج ترين بلوك ساختماني مي باشد كه با محصولات متنوع با برندهاي مختلفي در بازار وجود دارد. سيپوركس، هبلكس، ليكا، پرين و… نمونه هايي از اين نوع بلوك هستند كه هر كدام قابليت هاي ويژه خود را دارند. بلوك هاي سيپوركس با توجه به مزاياي منحصر به فردي كه دارند جزو يكي از بهترين بلوك ساختماني محسوب مي شوند.

كاربرد بلوك سبك در ساختمان سازي
بلوك سبك از جمله كاربردي ترين مصالح ساختماني به شمار مي رود كه در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده است. اين بلوك به دليل وزن پايين و همچنين خاصيت عايق بودن قوي كه دارد، مزيت هاي بسياري در ساختمان سازي خواهد داشت. اين نوع از بلوك ها در بخش هاي مختلف ساختمان كارايي خواهند داشت و از جمله مهمترين آن ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

اصلي ترين كاربرد بلوك سبك مربوط به چينش ديوارهاي غيرباربر مي شود.
با استفاده از بلوك سبك، مي توان كف سازه را پر كرد.
بلوك هاي سبك در ساختن سقف، بسيار مفيد عمل مي كنند.
اين نوع بلوك ها را مي توان براي ايجاد شيب نيز استفاده كرد.
انواع بلوك سبك ساختماني
انواع بلوك‌ ساختماني
به طور كلي بلوك‌ هاي ساختماني در سه نوع بلوك سبك و نيمه‌ سبك و بلوك سنگين وجود دارند. در ساختار اين بلوك از سيمان، آب و برخي مواد ديگر به ميزان معين استفاده شده است. بلوك سيماني هم خيلي در ساختمان سازي استفاده مي شود. بلوك‌ هاي سيماني كه پايه‌ آن ها سيمان است، براي ساخت ديوار و سقف استفاده مي‌شود كه خود در انواع مختلفي توليد شده‌ اند. روشهاي سبك سازي ساختمان

انواع بلوك سبك ساختماني

بلوك سبك را مي توانيد در انواع اقسام مختلف مشاهده و خريداري كنيد. هريك از انواع بلوك هاي سبك كاربردهاي منحصر به فرد خود را داشته و در بخش هاي متفاوتي مورد استفاده قرار مي گيرند. از جمله انواع معروف و پركاربرد بلوك هاي سبك مي توان به موارد زير اشاره كرد.

بلوك گازي سبك

بلوك سبك گازي از آهك، سيمان و سيليس ساخته مي شود و به دليل قابل بازيافت بودن، قابل توجه بسياري از سازندگان ساختمان قرار مي گيرد. بارزترين ويژگي بلوك گازي سبك مربوط به وزن پايين و در عين حال مستحكم بودن آن مي شود. اين نوع از بلوك ها را مي توان در هر نوع آب و هوايي استفاده كرد و به همين دليل از جمله پرفروش ترين انواع بلوك هاي ساختماني به شمار مي رود.
اين بلوك ها در دو نوع اتوكلاو شده و اتوكلاو نشده عرضه شده اند. بلوك اتوكلاو شده با نام AAC و نوع اتوكلاو نشده آن با نام NAAC شناخته مي شود. بلوك AAC به دليل ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارد، پرفروش ترين و پركاربردترين انواع بلوك ها است.

بلوك سبك سيپوركس

اين بلوك‌ بتن گازي (بتن مسلح) در دو نوع AAC و NAAC توليد مي‌ شوند. بلوك هاي سيپوركس به بلوك سبك aac نيز معروف هستند. رمز سبكي اين بلوك‌ ها اين است كه در هنگام توليد، واكنش‌ هاي شيميايي در ساخت اين بلوك‌ ها صورت مي‌ گيرد كه به توليد حباب‌ هاي هوا منجر مي‌ شود.
پس از پايان فرايند توليد، اين حباب‌ ها سبكي قابل توجهي براي بلوك هاي توپر بتني به ارمغان مي‌ آورند. شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه بلوك AAC چيست و از چه ساخته مي شود؟ براي دانستن اين مطلب شما را به خواندن مقاله ” بلوك AAC از چه ساخته مي شود؟ ” دعوت مي كنيم.

تفاوت بلوك‌ هاي AAC و NAAC در اتوكلاو شدن آن هاست. اتوكلاو فرايندي است كه طي آن بلوك در دستگاهي با دما و فشار نامتدوال قرار مي‌ گيرد و واكنش‌ هاي مربوطه در چنين شرايط استانداردي اتفاق مي‌ افتد. بلوك‌ هاي NAAC اتوكلاو نشده‌اند؛ به همين جهت ميزان مقاومت آن ها به طور قابل توجهي كاهش يافته است.

وزن اين بلوك ها حدود %50 سبك تر از بلوك هاي سيماني استاندارد مي باشد. بلوك هاي سيپوركس، بلوك عايق است. چرا عايق؟ اهميت عايق سازي چيست؟ بلوك سيپوركس به علت عايق رطوبت، عايق حرارت، عايق صوت و… به بلوكي عايق تبديل شده است.

بلوك هبلكس

بلوك هبلكس يكي از معروف ترين بلوك هاي aac محسوب مي شود كه آنقدر در بين مردم جا افتاده است كه خيلي از افراد گمان مي كنند كه بلوك هبلكس تنها بلوك aac است؛ كه اين فرض درست نيست.
بلوك هبلكس از نظر ساخت، نوع متريال و ويژگي ها (مزايا) دقيقا مانند بلوك سيپوركس است.

پس تفاوت بلوك هبلكس با سيپوركس چيست؟ تنها تفاوت اين دو نوع بلوك فقط در نام تجاري يا مبحث برندينگ است. البته علاوه بر نام برند ممكن است در قيمت بلوك هبلكس نيز متفاوت باشد.

مزاياي استفاده از بلوك سيپوركس

عايق حرارت
عايق صوت
عايق رطوبت
مقاومت سازه در برابر آتش سوزي
مقاوم در برابر زلزله
وزن سبك
كاهش بار مرده ساختمان
كاهش هزينه ها و مقرون به صرفه
و…

چرا بلوك سيپوركس بهترين انتخاب است؟

بهترين انتخاب مصالح براي شما، مصالحي است كه مقاومت ساختمان را افزايش دهد. بلوك سيپوركس، بلوكي استاندارد در صنعت ساخت و ساز است كه از آن در بسياري از پروژه هاي بزرگ استفاده شده است.
استاندارد بودن ساختمان نكته اي است كه بسيار پر اهميت است و بايد از مصالح استانداردي نيز استفاده شود.

جهت حمل بلوك بهتر است بدانيد نحوه بارگيري بلوك سبك به چه صورت است؟ و ماشين مناسب براي حمل بلوك سبك چه ماشيني مي باشد؟

چرا بلوك سيپوركس به صرفه است؟

اگر از بلوك هاي سيپوركس استفاده كنيد به مصالح ساختماني ديگر مثل سيمان، شن، ماسه و… نياز نداريد. به راحتي با بلوك و چسب سيپوركس مي توانيد بلوك چيني ساختمان را شروع كنيد. سيپوركس همان برند برتر براي انتخاب بهترين بلوك است؛ چرا كه استفاده از بلوك aac باعث صرفه‌ جويي در بسياري از هزينه‌ هاي جانبي مي‌ شود و كيفيت و دوام ساختمان را تا حد بسيار زيادي بالا مي‌برد.

منبع: سيپوركس


برچسب: بلوك هبلكس، بلوك سبك، بلوك سيپوركس، انواع بلوك، بلوك عايق، بلوك aac،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۸:۲۴ توسط:فاطمه قاسمي موضوع: نظرات (0)